Kundcase: E-handelsleverantör till Interwheel

Kundcase: E-handelsleverantör till Interwheel

Pirellis dotterbolag Interwheel är en marknadsledande aktör inom däck- och fälgbranschen. Deras viktigaste försäljningskanal är e-handeln, och inför 2014 har ambitionerna skruvas upp ytterligare. För att nå dessa mål valde Interwheel oss som helhetsleverantör av e-handelslösningen.

Det finns många saker som krävs för att bli marknadsledande inom B2B för bilbranschen. Att ha ett kraftfullt erbjudande mot sina kunder är en självklarhet. Och för att lyckas med det finns det naturligtvis många områden som måste samspela. Vårt ansvar är att se till att e-handelslösningen fungerar så bra att den blir den självklara kanalen för Interwheels kunder.

Sedan vi påbörjade vårt samarbete med Interwheel har vi glädjande kunnat se hur andelen kunder som väljer e-handeln som försäljningskanal har ökat månad för månad och nu är på rekordnivåer.

Vi valde Motillo för att vi ville ha en engagerad, flexibel e-handelspartner. Nu har vi jobbat tillsammans i ett år och ser fram emot ett långt samarbete.
David Boman
Driftchef Interwheel
Kort om lösningen
  • EPiServer CMS 6 och EPiServer Commerce
  • Integration med Visma affärssystem som synkroniserar produkter, priser, ordrar och kunder
  • Integration med tredjepartsleverantör
  • Separat mobilapp
  • Responsiv design