Kundcase: Digital partner till Norma

Kundcase: Digital partner till Norma

I mer än hundra år har Norma Precision AB, Åmotfors, tillverkat finkalibrig ammunition och årligen produceras 30 miljoner patroner i 110 olika kalibrar. Norma är utan tvekan ett företag med en historia som många endast kan drömma om. Inför 2014 valde Norma att öka sin satsning i de digitala kanalerna och har i samband med detta valt att ge oss ansvaret för att realisera denna satsning.

Vi är så glada att vi får jobba ihop med er. Ni förstår vad vi menar och vet hur ni ska lösa det och inget är krångligt eller tungt. Tusen tack för gott samarbete!
Carin Höglund
Marketing Service Norma

I mer än hundra år har Norma Precision AB, Åmotfors, tillverkat finkalibrig ammunition och årligen produceras 30 miljoner patroner i 110 olika kalibrar. Norma är utan tvekan ett företag med en historia som många endast kan drömma om. Inför 2014 valde Norma att öka sin satsning i de digitala kanalerna och har i samband med detta valt att ge oss ansvaret för att realisera denna satsning.

Steg ett var att uppgradera webben till EPiServer 7.5, något som har gett helt nya möjligheter att anpassa innehåll efter olika målgrupper, och inte minst att följa upp resultatet på ett effektivt sätt. Vi har även tagit fram en ny responsiv design som automatisk anpassar sig till besökarens mobil, surfplatta eller dator.

- Att välja Motillo var en viktig del i steget upp till nästa nivå inom det digitala och vi ser redan nu nya möjligheter att utnyttja EPiServer-plattformen som vi använder sedan några år tillbaka. Med Motillo får vi hjälp som är anpassad till vårt sätt att jobba, och de kommer med både strategiska och operativa tips som hjälper oss framåt. De är även en bra kontakt gentemot våra andra samarbetspartners inom de sociala medierna, berättar Carin Höglund, Marketing Service, Norma.

Besök Normas nya webb: http://www.norma.cc.

Kort om lösningen
  • EPiServer CMS 7.5
  • Responsiv design