NopCommerce - marknadens kraftfullaste open source-plattform för e-handel

NopCommerce - marknadens kraftfullaste open source-plattform för e-handel

E-handelsplattformen NopCommerce är ett utmärkt val för såväl den nystartade e-handlaren med höga ambitioner, som för den befintliga företaget som vill komplettera sina säljkanaler med en modern e-handel. 

Motillo är Silver Partner till NopCommerce.

 

En flexibel e-handelsplattform som är optimerad för snabb tillväxt

NopCommerce AdminKännetecken för en riktigt bra e-handelsplattform är att den är enkel att arbeta i, flexibel när det kommer till att bygga anpassad funktionalitet och att den har en arkitektur som är optimerad för integrationer med externa system. Med detta som ledstjärna har NopCommerce tagits fram och plattformen används idag av över 30 000 e-handelssajter världen över. Att plattformen dessutom är open-source innebär att den är fri från licenskostnader och att det finns en aktiv community som bidrar till en snabb utvecklingstakt.

 

Framgångsrika varumärken väljer NopCommerce

Kraftfullt stöd för marknadsföring

NopCommerce är fulladdad med funktionalitet när det kommer till marknadsföring och kampanjer.

  • Inbyggt stöd för e-postmarknadsföring, med er egen design
  • Stöd för att hantera affiliatemarknadsföring, inklusive uppföljning av hur stor försäljning varje affiliate har genererat
  • Lojalitetssystem som ger poäng vid varje köp
  • Inbyggd hantering av presentkort
  • Korsmarknadsföring av relaterade produkter
  • Marknadsföring av produkter som andra köpte vid samma tillfälle
  • Rabatt kan ges kopplas till en produkt, en kategori eller en hel beställning
  • Rabatter kan anges i såväl procent som valutaenhet
  • Ett visst kundsegment kan få en specifik rabatt
  • Möjlighet att skapa tidsbegränsade rabattkoder
  • Ge volymrabatt med stafflade priser
  • Alla rabatter sparas i en historik
  • Visa upp senast visade produkter under hela besöket
  • Kunderna kan recensera av produkter - och kunder som läst recensionen kan ange om den var värdefull.
  • Varje produkt, kategori och varumärke har unika metataggar och sidnamn och sökmotorvänliga URL:er
  • Stöd för Google Product Search
  • Stöd för Google XML-sajtkarta
  • Skapa engagemang genom att lägga ut omröstningar
  • Berätta om ert dagliga arbete i butiksbloggen
  • Möjlighet att hantera att forum där kunderna kan diskutera

Full flexibilitet att hantera alla era produkter

I NopCommerce ingår följande i standardutförandet: 

  • Obegränsat antal produktattribut (t ex storlek, färg)
  • Obegränsat antal bilder per produkt
  • Inbyggd lagerhantering
  • Stöd för flera valutor och språk
  • Automatisk valutaomvandling i realtid
  • Automatisk hantering av bildstorlekar
  • Individuella prislistor för specifika kundgrupper
  • Stöd för nedladdningsbara produkter
  • Stöd för att ange kundunika egenskaper
  • Hantering av beroende mellan olika produkter

En e-handel som dina kunder kommer att älska

En framgångsrik e-handel kommer genom nöjda kunder. Därför är det viktigt att e-handeln har kundfokus, och att plattformen man väljer stödjer detta. På samma sätt som en kund kan få en exceptionell service i fysisk butik måste en e-handelskund få aktiv hjälp under sitt besök. Med denna plattform kan er kundservice följa besökaren under deras besök på e-handeln, och inte bara passivt hoppas på att det ska leda till ett köp, utan genom att faktiskt kontakta kunder för att fråga om han eller hon behöver någon hjälp.

  • Kunderna kan live-chatta med kundservice för att få svar på sina frågor direkt
  • Kundservice kan följa alla aktiva besökare, och vi behov kontakta dem direkt
  • Kunden kan följa sin order ända fram till leverans
  • Få SMS-notifiering när till exempel varan har skickats
  • Få e-postnotifieringar när en produkt är tillbaka i lager
  • Möjligt att logga in med sitt Facebook-konto
  • Möjligt att handla utan att skapa ett konto
  • Jämföra produkter sida vid sida
  • Smidig produktsökning

Smidig frakt- och orderhantering

7 av 10 kunder förväntar sig leverans inom tre dagar, och 2 av 10 kunder vill ha sitt paket redan inom 1 dag. Det råder ingen tvekan om att fungerande logistik är en grundläggande del i en framgångsrik e-handel.

NopCommerce har en mängd funktioner som underlättar det dagliga arbetet:

  • Stöd för flera olika leveranssätt, inkl att hämta ut i butik
  • Utskrift av fraktsedlar
  • Hantering av kollinummer för att möjliggöra spårning av paket
  • Stöd för internationell e-handel med unika fraktinställningar för varje land
  • Automatisk fraktberäkning baserat på beställningens totala vikt eller ordervärde
  • Möjlighet att erbjuda fri frakt över ett visst belopp
  • Möjlighet att ange extra fraktkostnader för specifka produkter

Låt inte betalningen hindra köpet

Det händer mycket inom betalningar online just nu. Fakturabetalning är fortfarande det mest populära betalsättet, men trenden är att något färre föredrar faktura nu jämfört med för ett år sedan. Betalning via kort eller internetbank ligger relativt stabilt, och framför allt är det betalning via virtuella plånböcker som Paypal och Payson som ökar mest.

Oavsett hur dina kunder vill betala kan ni känna er trygga med att plattformen är förberedd för det.

  • Kort- och internetbankbetalning via DIBS
  • Kort- och internetbankbetalning via Payson
  • Klarna Checkout
  • Paypal
  • Google Checkout
  • m.fl

Relaterad information

Vad tycker våra kunder?

Jag har drivit många projekt och detta gick från A till Ö på budget, utan förseningar. Visst har det dykt upp frågor och hinder, men vi har låtit Motillo lösa så mycket som möjligt utan att vi har blandat oss i detaljerna. Vi har hela tiden känt oss trygga i att de har kompetensen som krävs.
Johan Ruhe
Entreprenör

Läs mer om detta kundcase: Kanalgratis - Nordens ledande sportfiskekanal på Youtube.

Kontakta oss för mer information