Öka försäljningen i er befintliga lösning

  • Ökad försäljning

Öka försäljningen i er befintliga lösning

Som e-handelskonsulter är vi inblandade i många delar av verksamheten. I förlängningen är det dock bara en sak vi fokuserar på: er försäljning.

Vi anlitade Motillo för att få veta vilka digitala marknadsföringskanaler som är mest lönsamma för oss. Resultatet är imponerande.
Martin Persson
Projektledare, Fastighetsbyrån

Att öka trafiken

För att lyckas med detta utgår vi från den aktuella verksamheten och analyserar hur kundgrupperna ser ut. När det är klart kartlägger vi var och hur vi når dessa kunder på ett effektivt sätt. Ibland tar vi även hjälp av en duktig reklambyrå i detta arbete. Slutligen säkerställer vi att vi kan mäta effekten av marknadsföringen på ett bra sätt, så att vi kan utvärdera varje marknadsföringskanal för sig. Resultatet av detta ger oss snabbt svar på vilka kanaler som är mest lönsamma, och ger oss även möjligheten att vid behov justera detta löpande.

Att omvandla besökare till kund

Alla webbplatser, med eller utan e-handel, har som mål att få sina besökare att göra något specifik. Detta kallas att besökarna konverterar och ju fler som gör det desto större värde skapas. En e-handel idag har vanligtvis en konverteringsgrad på 2-5 %, beroende på en mängd faktorer. Att höja sin konverteringsgrad är ett av de viktigaste målen för en E-commerce Manager idag, eftersom det är avgörande för att kunna driva lönsamma marknadsföringsaktiviteter. Detta arbete kallas för konverteringsoptimering (CRO - Conversion Rate Optimization).

Relaterad information

Kontakta oss för mer information

Så här ökar vi er försäljning
  • Expertgranskning av nuvarande lösning
  • Analys av marknadsföringskanaler
  • Rådgivning kring kundbearbetning
  • Konverteringsoptimering (CRO)

Nyfiken på vad vi har gjort tidigare?

Bland våra kunder finns Svenska Spel, Fastighetsbyrån, Interwheel och Karlstads Universitet.

Läs våra kundcase.