Norma ökar sin digitala satsning med hjälp av Motillo

Norma ökar sin digitala satsning med hjälp av Motillo

27 februari 2014

I mer än hundra år har Norma Precision AB, Åmotfors, tillverkat finkalibrig ammunition och årligen produceras 30 miljoner patroner i 110 olika kalibrar. Norma är utan tvekan ett företag med en historia som många endast kan drömma om.

Norma

Inför 2014 ökar Norma sin satsning i de digitala kanalerna och har i samband med detta valt att ge Motillo ansvaret för att realisera denna satsning. Steg ett är att uppgradera webben till EPiServer 7.5, vilket ger helt nya möjligheter att anpassa innehåll efter olika målgrupper, och inte minst att följa upp resultatet på ett effektivt sätt.

- Motillo är en viktig del i steget upp till nästa nivå inom det digitala och vi ser redan nu nya möjligheter att utnyttja EPiServer-plattformen som vi använder sedan några år tillbaka. Med Motillo får vi hjälp som är anpassad till vårt sätt att jobba, och de kommer med både strategiska och operativa tips som hjälper oss framåt. De är även en bra kontakt gentemot våra andra samarbetspartners inom de sociala medierna, berättar Carin Höglund, Marketing Service, Norma.

- Det ska bli otroligt spännande att få jobba ihop med Norma. Deras produkter står för absolut toppkvalitet och de är sedan lång tid tillbaka dessutom officiell Kunglig Hovleverantör. Nu ska vi hjälpa Norma att dra ännu mer nytta av de möjligheter som de digitala kanalerna erbjuder, kommenterar Jakob Twedmark, VD på Motillo.