Nu är de här - Amazon.se

Det har länge varit klart att Amazon skulle komma till Sverige, men det har hela tiden varit oklart om när. Nu har de slagit upp dörrarna och sajten är klar för att ta emot både köpare och säljare i god tid före Black Friday-rusningen.



Funderar du på sälja på Amazon är det även här, som på Google, viktigt att optimera sina produktsidor.

Här är 5 snabba rankingfaktorer:

  • Kundrecensioner - Antalet recensioner och betyget som sätts är mycket viktigt
  • Svara på potentiella kunders frågor snabbt
  • Skapa en titel som beskriver produkten och innehåller sökord
  • Lägg in bra bilder som går att zooma in på
  • Få med alla produktdetaljer - gärna i punktform

Har du redan en e-handelslösning och vill öka försäljningen med att nå ut till en bredare publik kan Amazon vara en sådan kanal. Många e-handelsplattformar har direktintegrationer förberedda, men för de som inte har det finns externa kopplingar som t.ex. Channelengine och Sharespine.

Employee image
Vill du veta mer om hur du kan sälja på Amazon.se eller om det är rätt för dig, så hör gärna av dig till oss.

Fler intressanta artiklar

Ny e-handelsrapport visar att AI-användningen ökar hos B2B-företagen 2025
Litium
Ny e-handelsrapport visar att AI-användningen ökar hos B2B-företagen 2025
Litium har precis släppt sin årliga undersökning om e-handelns utveckling inom B2B-segmentet i Norden 2025. I år fick ChatGPT vara med oss och analysera resultatet.
Läs mer
Motillo Insights: Realtids-KPI direkt i din Litium-plattform
Nyhet
Motillo Insights: Realtids-KPI direkt i din Litium-plattform
Sluta gissa, börja veta! Motillo lanserar Insights – realtids-KPI:er för e-handlare. Fatta snabba, datadrivna beslut och få övertaget.
Läs mer
Vad vi tog med oss från Google Think Measurement 2025
Event
Vad vi tog med oss från Google Think Measurement 2025
Vi var på plats på Think Measurement 2025 – här är nyheterna du som e-handlare bör ha koll på. GA4, 1st-party data och varför mätning nu är en strategisk fråga.
Läs mer