Grimfrost väljer Motillo som ny e-handelspartner

Grimfrost grundades 2014 och har snabbt blivit ett starkt varumärke globalt, med sina produkter inspirerade av den Skandinaviska forntiden. Via e-handel omsatte de förra året närmare 60 miljoner SEK och väljer nu Motillo som ny partner för sin e-handelslösning. 

Starkt engagemang från en global community

Genom 1 miljon följare på Facebook och 185 tusen på Instagram kommunicerar de dagligen med sina fans, kring allt ifrån aktuella event till produktnyheter. Genom sitt genuina intresse för historiken så har de även fått möjlighet att leverera produkter till TV-produktioner som Game of Thrones och Vikings.

Den tekniska plattformen

Lösningen baseras på Shopify Plus som är en kraftfull plattform för global tillväxt. Utöver detta används Nosto för produktrekommendationer och ShipHero för integration med externt logistiksystem. 

Vi kommer nu att jobba tillsammans för att säkerställa att de tekniska lösningarna fortsätter att stötta Grimfrost tillväxt framöver.

Employee image
Vill du veta mer om vad vi erbjuder? Hör av dig till Jakob.

Fler intressanta artiklar

Öhlins Racing väljer Motillo som ny e-handelspartner
Öhlins Racing väljer Motillo som ny e-handelspartner
Efter att ha utvärderat alternativ under våren så har Öhlins Racing valt Motillo som ny e-handelspartner. Vi kommer att ansvara för all vidareutveckling av deras Litium Commerce Cloud-lösning.
Läs mer
Areco väljer Motillo som e-handelspartner
Areco väljer Motillo som e-handelspartner
Areco, en ledande aktör inom byggindustrin, har valt Motillo som partner för sin satsning inom webb och e-handel.
Läs mer
Två olika strategier för vidareutveckling av er e-handel
Två olika strategier för vidareutveckling av er e-handel
I denna artikel går vi igenom två olika strategier för vidareutveckling av en e-handelslösning och vilka för- och nackdelar de innebär.
Läs mer