Litium genomför offensiv nyemission – tar in 32,5 MSEK

"Litium är verksamt på en internationell marknad i kraftig tillväxt med ett erbjudande och affärsmodell som är bevisat framgångsrik och förberedd för internationell expansion. Bolaget har därför valt att genom nyemission ta in kapital för att satsa offensivt på nya marknader och i första steget ta en ledande position på e-handelsmarknaden i Norden.

Litium går nu från att vara en svensk aktör med nordisk ambition till en nordisk aktör med europeisk ambition. Bolaget har under året tagit strategiskt viktiga kunder och partners på både den norska och finska marknaden och ser en stor potential på flera nya marknader", skriver företaget i en pressrelease.

Kort om Litiums e-handelsplattform

Litiums integrerade plattform ger dig alla funktioner du behöver och snabb time-to-market. Litium 6 är deras senaste e-handelsplattform med en prestanda utöver det vanliga, smidig användarupplevelse och full flexibilitet som ger dig utrymme att vara kreativ. Med ett fullt integrerat PIM, en kraftfull kampanjmotor och möjlighet att skapa upplevelser som triggar köplusten.

Marknadsledande företag väljer Litium som plattform

Motillo är Litium Solution Partner

Vi är partner med Litium vilket innebär att vi är väl insatta i hur plattformen skall användas på bästa sätt och våra utvecklare är individuellt certifierade av Litium.

Employee image
Nyfiken på Litium? Kontakta oss gärna!

Fler intressanta artiklar

Ny e-handelsrapport visar att AI-användningen ökar hos B2B-företagen 2025
Litium
Ny e-handelsrapport visar att AI-användningen ökar hos B2B-företagen 2025
Litium har precis släppt sin årliga undersökning om e-handelns utveckling inom B2B-segmentet i Norden 2025. I år fick ChatGPT vara med oss och analysera resultatet.
Läs mer
Motillo Insights: Realtids-KPI direkt i din Litium-plattform
Nyhet
Motillo Insights: Realtids-KPI direkt i din Litium-plattform
Sluta gissa, börja veta! Motillo lanserar Insights – realtids-KPI:er för e-handlare. Fatta snabba, datadrivna beslut och få övertaget.
Läs mer
Vad vi tog med oss från Google Think Measurement 2025
Event
Vad vi tog med oss från Google Think Measurement 2025
Vi var på plats på Think Measurement 2025 – här är nyheterna du som e-handlare bör ha koll på. GA4, 1st-party data och varför mätning nu är en strategisk fråga.
Läs mer