Motillo är Karlstads snabbaste växande företag

Varje år gör Almi en sammanställning över de bolag i länet som har högst tillväxt, och vi är mycket glada över att Motillo är Karlstads snabbast växande företag. Totalt i länet ligger vi på en fjärdeplats.

Vi hade förra året en tillväxt på drygt 90% vilket är en följd av ett ökad förtroende från våra större kunder, samt att vi har fått flera nya kunder inom e-handelsområdet.

Fakta om Tillväxtligan

Almi nyttjar offentlig statistik – UC Select – med en utsökning två gånger per år av omsättningsökning, baserat på bokslut och följande specificerade kriterier:

  • 5-249 anställda
  • 5-500 Mkr i omsättning
  • rörelseresultat >100 000 kr
  • sunda finanser
  • tillväxten ska i allt väsentligt ha skett organiskt

Samtliga Almi-bolag i riket följer samma tidslinje, med utsökning från UC Select. Utsökning sker via UC Select två gånger per år baserat på bokslut föregående kalenderår (jämförelsen görs mellan två bokslut dvs. ett år, då bokslut kan upprättas vid olika tillfällen under ett kalenderår). Högst procentuell ökning av omsättningen intar en första plats i Tillväxtligan.

Läs mer: http://www.almi.se/Varmland/Aktuellt/Tillvaxtligan-etapp-1/

Fler intressanta artiklar

Ny e-handelsrapport visar att AI-användningen ökar hos B2B-företagen 2025
Litium
Ny e-handelsrapport visar att AI-användningen ökar hos B2B-företagen 2025
Litium har precis släppt sin årliga undersökning om e-handelns utveckling inom B2B-segmentet i Norden 2025. I år fick ChatGPT vara med oss och analysera resultatet.
Läs mer
Motillo Insights: Realtids-KPI direkt i din Litium-plattform
Nyhet
Motillo Insights: Realtids-KPI direkt i din Litium-plattform
Sluta gissa, börja veta! Motillo lanserar Insights – realtids-KPI:er för e-handlare. Fatta snabba, datadrivna beslut och få övertaget.
Läs mer
Vad vi tog med oss från Google Think Measurement 2025
Event
Vad vi tog med oss från Google Think Measurement 2025
Vi var på plats på Think Measurement 2025 – här är nyheterna du som e-handlare bör ha koll på. GA4, 1st-party data och varför mätning nu är en strategisk fråga.
Läs mer