Rollsroller väljer Motillo som ny digital partner

Efter en noggrann upphandlingsprocess har Motillo fått förtroendet att ansvara för Karlstadbaserade framgångsföretaget Rollsrollers digitala närvaro.

Med merparten av sin omsättning från export till fler än 40 länder är Rollsroller i hög grad ett multinationellt företag. Att hålla en hög nivå i digitala kanaler är en absolut nödvändighet idag, inte minst i den internationella konkurrensen. Rollsroller har därför gett Motillo ansvaret för deras digitala närvaro, och i maj kommer en helt ny webb att lanseras.

- Det blir allt viktigare för oss att fokusera på det digitala kundmötet. Våra kunder befinner sig över hela världen och i olika tidszoner och webben ger möjlighet till service oavsett plats eller tid. Under vintern har vi genomfört en upphandling av ny digital partner, och vår uppfattning är att Motillo har den bästa kompetensen för att göra oss framgångsrika på att öka försäljningen via webben, berättar Markus Ryberg, Marketing Manager på Rollsroller.

- Rollsroller är pionjärer inom sin bransch och har en patentskyddad produkt som gör enorm skillnad för kunderna. Nu ska vi tillsammans se till att de tar tätpositionen även digitalt, kommenterar Jakob Twedmark, VD på Motillo.

Fler intressanta artiklar

Ny e-handelsrapport visar att AI-användningen ökar hos B2B-företagen 2025
Litium
Ny e-handelsrapport visar att AI-användningen ökar hos B2B-företagen 2025
Litium har precis släppt sin årliga undersökning om e-handelns utveckling inom B2B-segmentet i Norden 2025. I år fick ChatGPT vara med oss och analysera resultatet.
Läs mer
Motillo Insights: Realtids-KPI direkt i din Litium-plattform
Nyhet
Motillo Insights: Realtids-KPI direkt i din Litium-plattform
Sluta gissa, börja veta! Motillo lanserar Insights – realtids-KPI:er för e-handlare. Fatta snabba, datadrivna beslut och få övertaget.
Läs mer
Vad vi tog med oss från Google Think Measurement 2025
Event
Vad vi tog med oss från Google Think Measurement 2025
Vi var på plats på Think Measurement 2025 – här är nyheterna du som e-handlare bör ha koll på. GA4, 1st-party data och varför mätning nu är en strategisk fråga.
Läs mer