SEAB väljer Motillo som e-handelspartner för sin nya satsning

Historien om SEAB började för 50 år sedan. Målsättningen var att bli det företag som såg till att den svenska marknaden hade tillgång till de bästa produkterna för bilvård. Idag omsätter SEAB 450 miljoner och sysselsätter 110 personer i Norden.

SEAB fortsätter nu sin spännande resa genom att satsa på e-handel och digital försäljning. I samband med detta har vi fått förtroendet att utveckla deras nya e-handelslösning, som bygger på Litium med inbyggt PIM-system. Lösningen kommer även att integreras mot Microsoft Navision och kommer att stötta försäljningen i de nordiska länderna.

 

 

Modern e-handelsplattform med inbyggt PIM för att effektivisera B2B-handeln

SEAB:s huvudverksamhet idag är inriktad på försäljning till återförsäljare och proffsanvändare. Den nya lösningen har till uppgift att utöka tillgängligheten för befintliga och nya kunder, och effektivisera försäljningsprocessen internt.

Genom ett inbyggt PIM-system i e-handelsplattformen Litium går det snabbt och enkelt att hålla tusentals artiklar uppdaterade med relevant produktinformation och bilder, riktade mot flera olika marknader.

Integration mellan Litium och Microsoft Navision

Inom ramen för uppdraget kommer en anpassad integration mellan Litium och affärssystemet Microsoft Navision att utvecklas. Integrationen säkerställer att kunduppgifter, orderinformation, lagersaldo och prisuppgifter alltid är uppdaterat och korrekt i båda systemen.

Spännande bransch i förändring

- Våra kunder finns inom många branscher, men just fordonsbranschen har alltid varit extra intressant för oss. Precis som inom andra områden så händer det mycket just nu, och det är viktigt för alla företag som vill ha en god utveckling att anpassa sig, och dra nytta av denna förändring. Det är verkligen kul att höra SEAB:s visioner inom detta område, och vi är mycket glada över att vi har fått förtroendet att vara deras e-handelspartner på denna resa, kommenterar Jakob Twedmark, VD Motillo.

 

Fler intressanta artiklar

Ny e-handelsrapport visar att AI-användningen ökar hos B2B-företagen 2025
Litium
Ny e-handelsrapport visar att AI-användningen ökar hos B2B-företagen 2025
Litium har precis släppt sin årliga undersökning om e-handelns utveckling inom B2B-segmentet i Norden 2025. I år fick ChatGPT vara med oss och analysera resultatet.
Läs mer
Motillo Insights: Realtids-KPI direkt i din Litium-plattform
Nyhet
Motillo Insights: Realtids-KPI direkt i din Litium-plattform
Sluta gissa, börja veta! Motillo lanserar Insights – realtids-KPI:er för e-handlare. Fatta snabba, datadrivna beslut och få övertaget.
Läs mer
Vad vi tog med oss från Google Think Measurement 2025
Event
Vad vi tog med oss från Google Think Measurement 2025
Vi var på plats på Think Measurement 2025 – här är nyheterna du som e-handlare bör ha koll på. GA4, 1st-party data och varför mätning nu är en strategisk fråga.
Läs mer