Sevan digitaliserar med e-handel för B2B

Med ett handplockat sortiment från Mellanöstern har Sevan tagit en marknadsledande position inom kategorin "Världens mat". Nu digitaliserar de försäljningen med hjälp av en e-handelslösning baserad på Litium.

Traditionella försäljningskanaler behöver kompletteras med nya

I takt med att våra vanor förändras i vårt liv som privatkonsumenter så påverkas även våra behov och krav i arbetslivet. Att kunna göra beställningar digitalt även i rollen som inköpare är i många branscher självklart idag, men inte överallt. Sevan har valt att ta ett aktivt grepp om detta, även om de verkar i en bransch där en stor del av försäljningen fortfarande går via kanaler som telefonsamtal, mejl och personliga möten.

- Kundvärdet av att digitalisera sin försäljning inom B2B har nog aldrig varit tydligare. De allra flesta köpare vill idag få tydlig information om priser, leveranstid och produktspecifikationer. Allt färre vill lägga tid på att förhandla priser på mindre påfyllningsbeställningar, utan uppskattar istället tiden de sparar på att kunna beställa själva, när det passar deras dag bäst, kommenterar Jakob Twedmark, VD på Motillo.

E-handelslösningen från Litium integreras fullt ut med affärssystemet Jeeves

För att en e-handelssatsning ska bli framgångsrik behöver integrationen till befintliga system fungera sömlöst. Priser och lagersaldon måste stämma, och ordrar behöver hanteras effektivt oavsett var kunden lade sin order. Detta möjliggörs genom att låta systemen kommunicera smidigt med varandra. I Sevans fall har vi integrerat Litium med Jeeves och synkar kunddata, prislistor, ordrar, produkter och lagersaldon löpande. På Mina Sidor kan Sevans kunder se status på alla sina beställningar.

Redo att bli inspirerad av mat från Mellanöstern?

Besök Sevans Inspirations-avdelning och hitta ditt nya favoritrecept.

Fler intressanta artiklar

Adam Clettborn gillar både digital och fysisk utvecklingIntervju
Adam Clettborn gillar både digital och fysisk utveckling
Adam har varit intresserad av datorer och teknik hela livet. För honom är det viktigt med komplexa uppgifter som gör att han måste tänka till och hela tiden utvecklas. Det får han på Motillo.
Läs mer
Spionera på dina konkurrenter med en SEO GAP-analysMotillo Knowledge
Spionera på dina konkurrenter med en SEO GAP-analys
En SEO GAP-analys är en metod för att identifiera skillnaden mellan olika sajter när det kommer till vilka sökord de rankar på.
Läs mer
Victor Axelsson är landslagsmannen som blev webbutvecklareIntervju
Victor Axelsson är landslagsmannen som blev webbutvecklare
Här får du veta mer om Victor och resan som han har gjort från webbutveckling till att även ta ett ansvar som teamledare.
Läs mer