Start & Generator väljer Motillo som ny e-handelspartner

Vi är så glada över att få vara med på tåget när Start & Generator väljer att öka satsningen på sin digitala försäljningskanal. Uppdraget består i att utveckla en ny e-handelslösning baserad på Litiums e-handelsplattform, men även att aktivt bidra till företagets tillväxt genom vårt erbjudande Motillo Growth Team.

Start & Generator har en lång historia som specialister inom - just det - startmotorer och generatorer. Deras expertkunskap har gjort dem till ett självklart val för såväl verkstäder, grossister som privatpersoner.

Nu är Start & Generator redo att ta nästa steg och har därför valt Motillo som e-handelspartner och Litium som e-handelsplattform. Lösningen kommer att integreras mot företagets ERP/affärssystem och en anpassad hantering av stora mängder fordonsinformation kommer att tas fram. Att hitta rätt produkt till sitt fordon är centralt och det ställer krav på såväl användarvänlighet som teknisk struktur.

Start & Generator har även valt att ta del av vårt nya erbjudande Motillo Growth Team. Det innebär konkret att vi tar ett utökat ansvar för att den framtagna lösningen nyttjas maximalt, genom att vi analyserar olika marknadsföringskanaler och optimerar den löpande kundbearbetningen. Vi är övertygade om att tillväxt för e-handelsverksamheter kräver ett aktivt arbetssätt och kunskap om e-handelskanalen, och vi är väldigt glada att få inleda detta arbete med Start & Generator.

Fler intressanta artiklar

Ny e-handelsrapport visar att AI-användningen ökar hos B2B-företagen 2025
Litium
Ny e-handelsrapport visar att AI-användningen ökar hos B2B-företagen 2025
Litium har precis släppt sin årliga undersökning om e-handelns utveckling inom B2B-segmentet i Norden 2025. I år fick ChatGPT vara med oss och analysera resultatet.
Läs mer
Motillo Insights: Realtids-KPI direkt i din Litium-plattform
Nyhet
Motillo Insights: Realtids-KPI direkt i din Litium-plattform
Sluta gissa, börja veta! Motillo lanserar Insights – realtids-KPI:er för e-handlare. Fatta snabba, datadrivna beslut och få övertaget.
Läs mer
Vad vi tog med oss från Google Think Measurement 2025
Event
Vad vi tog med oss från Google Think Measurement 2025
Vi var på plats på Think Measurement 2025 – här är nyheterna du som e-handlare bör ha koll på. GA4, 1st-party data och varför mätning nu är en strategisk fråga.
Läs mer