-
Produkt- och Varianthantering
Sparade exportmallar (8.18): Administratörer kan nu spara exportinställningar vilket gör det enklare att utföra regelbundna exporter
Applicera produktmall för export (8.18): Administratörer kan nu använda en produktmall för att definiera vilka fält som ska med i en produktexport.
Export av filtrerade varianter (8.19.0): Administratörer kan nu exportera endast filtrerade varianter.
Spara sökningar som vyer i produktmodulen (8.19.0): Gör det möjligt att snabbt komma åt ofta använda filtreringar för produkvisningen i backoffice.
Förbättrad produktsökning i admin (8.19.0): Lättare att hitta produkter i backend.
Hantera miljontals produkter i admin (8.20): Sökresultatvyer hanterar miljontals produkter (paginerade listor)
Förbättrad produktsortering i kategorier (8.20): Administratörer kan nu sätta en siffra för att sortera produkter. Förut användes dra-och-släpp vilket skapade svårigheter i det fall det finns många produkter i en kategori.
Tidspublicering av produkter och kategorier (8.14)
Innehållsblock för kategorier (8.11): Möjlighet för administratörer att hantera innehåll för kategorier som blocks.
-
Orderhantering och Försäljning
Nytt användargränssnitt för orderhantering (8.0)
Nytt användargränssnitt för kampanjhantering (8.0)
Ny vy för kampanjplanering (8.0)
Hantera flera rabatter och planering samt uppföljning av dessa inom en kampanj
Ny förbättrad affärslogik för samtliga rabatter (8.0-8.5)
Hantering av tröskelvärden för rabatter
Order-tidslinje och RMA-översikt (8.19.0): Administratörer kan nu se orderhistorik och hantera returnerade varor (RMAs) på ett strukturerat sätt.
Filtrering av ordrar baserat på RMA-status (8.19.0): Gör returhantering enklare och mer transparent.
RMAer synliga på ordersidan (8.19): Administratörer kan nu se RMAer och detaljerad information för dessa på ordersidan. Gör returhantering enklare och mer transparent.
Orderexport till Excel (8.18.0): Administratörer kan exportera ordersammanställningar, vilket är användbart för rapportering.
Spara ordersökningar som vyer (8.19.0): Gör det möjligt att snabbt komma åt ofta använda filtreringar för ordervisningen i backoffice.
Taggning av ordrar (8.18): Administratörer kan nu tagga ordrar för att enklare hitta dessa senare.
Förbättrat ordersök (8.18): Administratörer kan nu söka efter ordrar genom ”additional order info”, betalningsreferens, leveransreferens eller leveransstatus.
Möjligheten att använda gåvokort som betalning (8.11): Systemet kan använda gåvokort, uppsatta i ett separat system, som betalningsmetod via en integration till det separata systemet.
- Grupper
Kontextuella grupper: Möjlighet att skapa grupper som utvärderas baserat på användarens kontext, t.ex. användarens roll i en organisation eller vilken organisation användaren tillhör vid besök av siten. Detta skiljer sig från smarta listor, och man kan inte se vilka personer som ingår i gruppen, eftersom det är 100% baserat på användarens kontext vid utvärdering om användaren matchar villkoren eller ej.
- Kontohantering
Möjlighet att sätta upp tillåtna operationer för roller (8.14): konfiguration av tillåtna operationer för en kund i Mina sidor. Ska man t ex kunna se ordrar, lägga ordrar, hantera adresser mm.
- API-förbättringar
Stöd för Google Analytics och Tag Manager (8.16.0): Settings för Analytics och tag manager i backoffice.
- Prestandaförbättringar
Förbättrad prestanda vid pris- och rabattberäkningar (8.15.2): Optimerad hantering av komplexa produktpriser och rabatter.
- Användarupplevelse i backend
Nytt översättningsgränssnitt (8.18.0): Administratörer kan enkelt hantera texter och översättningar i admin.
Möjlighet att konfigurera visningsgrupper för fieldtemplates (8.19.0): Underlättar organisation och visning av datafält.
Tangentbordsnavigering i droplistor (8.19)
Generellt förbättrat sök i flera moduler (8.17-8.20): se enskilda funktioner, men även att administratörer kommer numera direkt till sökresultaten och eventuella sparade vyer direkt, utan att gå via modulens startsida.
- Cache och stabilitet
Möjlighet att rensa cache via Admin Web API (8.19.0): Ger kontroll för utvecklare och administratörer att hantera cache vid behov.
Redis- och prestandaförbättringar (8.16.0): Stabilare och snabbare backend-system.
- Hantering av returer och försändelser
Möjlighet att använda leveranswidget (8.18.0): Underlättar val av leveransalternativ för kunder.
Stöd för återkommande betalningar (8.18.0): Gör det möjligt för företag att erbjuda prenumerationstjänster.
- Webb och blockhantering
Förbättrat stöd för block och nested blocks (8.9): Ger större flexibilitet vid skapande av innehållsrika webbsidor.
Förbättrad publiceringsöversikt (8.7): Administratörer kan enkelt se schemalagda publiceringar för sidor och block.
Enhetligt länkfält (8.8): Administratörer kan använda ett och samma fält för att länka till sidor, kategorier produkter mm.
- Media
Möjligheten att använda en papperskorg för media (8.12): Administratörer behöver inte radera filer direkt utan kan slänga dem i papperskorgen för att senare radera dem permanent.
- Teknik
Headless (8.15): Möjlighet att bygga webbsajter i headless-teknologi. Första officiella versionen av Litium accelerator som headless.
Serverless Cloud Architecture: Litiums nya cloudarkitektur med hög prestanda, tillförlitlighet och skalbarhet.
- Automatisk skalning vid högbelastning.
- Snabbare processer vid uppsättning och kopering av miljöer (databas, media etc.) – ingen väntetid på Litium, utvecklarna kan sköta detta själva.
- Ingen delad server: All prestanda tillgänglig går till er site och respektive tjänster
Nya tjänster i Litium Cloud
- Litium Dashboard – Djupare insikt i försäljningen. Möjlighet att lyfta fram egna nyckeltal.
*Vissa tjänster gäller endast vid hosting via serverless, t.ex. Litium Dashboard.