Välkommen till Growth Team, Lina!

I går gjorde Lina Johansson sin första dag i Motillo Growth Team. Lina kommer senast från en mediebyrå i Karlstad och kommer nu att vara ansvarig för våra kunders annonsering i sociala medier. Här kommer fem snabba frågor:

Hej Lina! Vem är du?

- Jag är 39 år gammal och kommer ursprungligen från Munkfors. Jag har inte bott där på 20 år men dialekten avslöjar mig alltid. Inom yrkeslivet så jobbade jag länge inom handel, främst som Visual merchandiser (en finare titel för dekoratör). För sju år sen började jag plugga Kommunikation & PR vilket har lett mig in på det jag gör idag: digital annonsering. I drygt tre år har jag jobbat som digital strateg och projektledare och jag har aldrig ångrat att jag bytte bana.

Vad gjorde dig nyfiken på Motillo

- Jag har känt till Motillo ganska länge och har bekanta som jobbar här. Jag har fått en go känsla för företaget i stort, medarbetarna och kulturen så det kändes bra att få möjligheten att joina teamet.

Vad kommer du att jobba med hos oss?

- Jag kommer ingå i Growth Team och främst jobba med annonsering på sociala plattformar för våra kunder.

När trivs du allra bäst på jobbet?

- Självklart när allt flyter på och går enligt plan, det är alltid trevligt. Om man till exempel har satt upp en bra strategi och lösning för en kund, som sedan ger utdelning, så är känslan rätt go. För mig är också den sociala biten på jobbet väldigt viktig. Att man jobbar som ett team, hjälper varann och att alla mår bra.

Vad gör du när du inte jobbar?

- Då är jag mycket med mina två barn, Sigge och Poppy, eller så håller jag på med något projekt i radhuset på Norra Kroppkärr. Jag tycker om att umgås med vänner och det gör jag helst på lokal där vi lyssnar på något bra band. Jag är en riktig sucker för True Crime och har nog sett allt som finns att streama - ju hemskare desto bättre.

 

Är du också nyfiken på hur det är att jobba hos oss?

Vi söker alltid fler duktiga utvecklare. Se alla lediga jobb här.

Fler intressanta artiklar

Ny e-handelsrapport visar att AI-användningen ökar hos B2B-företagen 2025
Litium
Ny e-handelsrapport visar att AI-användningen ökar hos B2B-företagen 2025
Litium har precis släppt sin årliga undersökning om e-handelns utveckling inom B2B-segmentet i Norden 2025. I år fick ChatGPT vara med oss och analysera resultatet.
Läs mer
Motillo Insights: Realtids-KPI direkt i din Litium-plattform
Nyhet
Motillo Insights: Realtids-KPI direkt i din Litium-plattform
Sluta gissa, börja veta! Motillo lanserar Insights – realtids-KPI:er för e-handlare. Fatta snabba, datadrivna beslut och få övertaget.
Läs mer
Vad vi tog med oss från Google Think Measurement 2025
Event
Vad vi tog med oss från Google Think Measurement 2025
Vi var på plats på Think Measurement 2025 – här är nyheterna du som e-handlare bör ha koll på. GA4, 1st-party data och varför mätning nu är en strategisk fråga.
Läs mer