Öka försäljningen i er befintliga lösning

  • Ökad försäljning

Öka försäljningen i er befintliga lösning

Som e-handelskonsulter är vi inblandade i många delar av verksamheten. I förlängningen är det dock bara en sak vi fokuserar på: er försäljning.

Vill ni på effektivast möjliga sätt få veta vilka åtgärder ni bör göra direkt, då ska ni boka vår tjänst Snabbanalysen

Oriflame är ett internationellt, direktförsäljande kosmetikföretag med försäljning i över 60 länder. Vår e-handel är en viktig kanal för försäljning och närliggande tjänster och det är av högsta vikt att den den presterar. Motillo har tagit fram ett utmärkt sätt att bygga förståelse för våra användare och deras behov. Resultatet har gett oss flera värdefulla insikter och jag rekommenderar alla med höga ambitioner att ta del av denna tjänst.
Marcus Fogel
Senior Director Global Online at Oriflame Cosmetics
Vi anlitade Motillo för att få veta vilka digitala marknadsföringskanaler som är mest lönsamma för oss. Resultatet är imponerande.
Martin Persson
Projektledare, Fastighetsbyrån

5 minuter som ökar er onlineförsäljning direkt

Ett genomsnittligt besök på en e-handelssajt varar i 3 minuter och 24 sekunder. I genomsnitt konverterar bara 1,6 % av besökarna*. Målet med vår Snabbanalys är att hitta vilka konverteringshinder som finns på er sajt för att ni ska kunna öka er försäljning redan imorgon. Vi gör den på endast 5 minuter och den kostar ingenting.

Läs mer om Snabbanalysen.

Att öka trafiken

För att lyckas med detta utgår vi från den aktuella verksamheten och analyserar hur kundgrupperna ser ut. När det är klart kartlägger vi var och hur vi når dessa kunder på ett effektivt sätt. Ibland tar vi även hjälp av en duktig reklambyrå i detta arbete. Slutligen säkerställer vi att vi kan mäta effekten av marknadsföringen på ett bra sätt, så att vi kan utvärdera varje marknadsföringskanal för sig. Resultatet av detta ger oss snabbt svar på vilka kanaler som är mest lönsamma, och ger oss även möjligheten att vid behov justera detta löpande.

Att omvandla besökare till kund

Alla webbplatser, med eller utan e-handel, har som mål att få sina besökare att göra något specifik. Detta kallas att besökarna konverterar och ju fler som gör det desto större värde skapas. En e-handel idag har vanligtvis en konverteringsgrad på 2-5 %, beroende på en mängd faktorer. Att höja sin konverteringsgrad är ett av de viktigaste målen för en E-commerce Manager idag, eftersom det är avgörande för att kunna driva lönsamma marknadsföringsaktiviteter. Detta arbete kallas för konverteringsoptimering (CRO - Conversion Rate Optimization).

Relaterad information

Kontakta oss för mer information

Så här ökar vi er försäljning
  • Motillo Growth Team
  • Snabbanalysen
  • Expertgranskning av nuvarande lösning
  • Analys av marknadsföringskanaler
  • Rådgivning kring kundbearbetning
  • Konverteringsoptimering (CRO)

Nyfiken på vad vi har gjort tidigare?

Bland våra kunder finns Svenska Spel, Fastighetsbyrån, Interwheel och Karlstads Universitet.

Läs våra kundcase.