Lansering av Rollsrollers nya webb på Umbraco CMS 7

Nu har vi lanserat Rollsroller.com, en internationell sajt med ett tydligt mål: att öka antalet kundkontakter. Webben baseras på Umbraco CMS 7 och har givetvis en modern, responsiv design som automatiskt anpassar sig till den enhet som besökaren väljer att använda.

Vi gillar att prata om mål. Anledningen är enkel: våra tio år i branschen har lärt oss att tydliga, genomtänkta mål är vägen till framgångsrika digitala affärer. Om vi inte vet vart vi ska, hur ska vi då kunna nå dit?

Rollsroller kom vi i kontakt med i just denna fas. Det var dags att undersöka vilka möjligheter en ny webb skulle kunna innebära och vi anlitades för att genomföra en förstudie kring just detta. Resultatet av arbetet var ett antal tydligt formulerade, mätbara mål som mestadels kretsade kring att öka antalet kundförfrågningar. Det blev tydligt att en ny webb skulle behöva bli säljdrivande på ett sätt som den nuvarande inte var. Vi gjorde även en målgruppsanalys för att bättre förstå hur dessa mål bör kopplas till de faktiska personer vi ville nå med Rollsrollers budskap.

När vi även fick i uppdrag att utveckla den nya webben började vi med att översätta målen till funktioner som inte bara stämmer överens med målen, utan som även skapar en nytta för besökaren. För utan kundnytta så kan vi inte tilltala besökaren och då kan vi heller inte nå våra egna mål. Ett urval av de funktioner som togs fram var:

  • ROI Calculator
    En möjlighet för besökaren att själv räkna ut hur stor besparing en Rollsroller-produkt genererar.

  • Instant Access via E-mail
    En intresserad kund kan nu, utan manuell hantering eller fördröjning, få dokument som prislista och teknisk manual skickad till sig via mejl.

  • Where to Buy
    Genom en snabb kartsökning kan kunden direkt se var närmaste återförsäljare finns. 
    I samtliga fall får Rollsroller ta del av kontaktuppgifterna till kunden, för att därefter kunna bearbeta dem på ett lämpligt sätt.

Besök den nya webben: http://www.rollsroller.com.

Fler intressanta artiklar

Bufab och Apex väljer Motillo som ny e-handelspartner
Nyhet
Kundcase
Litium
Bufab och Apex väljer Motillo som ny e-handelspartner
Bufab är en global supply chain-partner som erbjuder ett omfattande sortiment av C-parts, från traditionella fästelement till komplexa, bearbetade och monterade komponenter i olika material.
Läs mer
Vi välkomnar Elin Åberg till Motillo!
Nyhet
Vi välkomnar Elin Åberg till Motillo!
Planen var att jobba som kommunikatör men hon hittade sitt kall inom projektledning. Nu har Elin börjat på Motillo och här kan du lära känna henne bättre.
Läs mer
Strukturerad data för e-handel
Growth Team
SEO
Utveckling
Strukturerad data för e-handel
Strukturerad data var tidigare en nice-to-have-grej, men har nu blivit mycket viktigare. Om du driver en e-handel är detta ett sätt för dig att få sökrobotar och även AI-algoritmer att förstå dina produkter bättre.
Läs mer