Litium genomför offensiv nyemission – tar in 32,5 MSEK

"Litium är verksamt på en internationell marknad i kraftig tillväxt med ett erbjudande och affärsmodell som är bevisat framgångsrik och förberedd för internationell expansion. Bolaget har därför valt att genom nyemission ta in kapital för att satsa offensivt på nya marknader och i första steget ta en ledande position på e-handelsmarknaden i Norden.

Litium går nu från att vara en svensk aktör med nordisk ambition till en nordisk aktör med europeisk ambition. Bolaget har under året tagit strategiskt viktiga kunder och partners på både den norska och finska marknaden och ser en stor potential på flera nya marknader", skriver företaget i en pressrelease.

Kort om Litiums e-handelsplattform

Litiums integrerade plattform ger dig alla funktioner du behöver och snabb time-to-market. Litium 6 är deras senaste e-handelsplattform med en prestanda utöver det vanliga, smidig användarupplevelse och full flexibilitet som ger dig utrymme att vara kreativ. Med ett fullt integrerat PIM, en kraftfull kampanjmotor och möjlighet att skapa upplevelser som triggar köplusten.

Marknadsledande företag väljer Litium som plattform

Motillo är Litium Solution Partner

Vi är partner med Litium vilket innebär att vi är väl insatta i hur plattformen skall användas på bästa sätt och våra utvecklare är individuellt certifierade av Litium.

Employee image
Nyfiken på Litium? Kontakta oss gärna!

Fler intressanta artiklar

Bufab och Apex väljer Motillo som ny e-handelspartner
Nyhet
Kundcase
Litium
Bufab och Apex väljer Motillo som ny e-handelspartner
Bufab är en global supply chain-partner som erbjuder ett omfattande sortiment av C-parts, från traditionella fästelement till komplexa, bearbetade och monterade komponenter i olika material.
Läs mer
Vi välkomnar Elin Åberg till Motillo!
Nyhet
Vi välkomnar Elin Åberg till Motillo!
Planen var att jobba som kommunikatör men hon hittade sitt kall inom projektledning. Nu har Elin börjat på Motillo och här kan du lära känna henne bättre.
Läs mer
Strukturerad data för e-handel
Growth Team
SEO
Utveckling
Strukturerad data för e-handel
Strukturerad data var tidigare en nice-to-have-grej, men har nu blivit mycket viktigare. Om du driver en e-handel är detta ett sätt för dig att få sökrobotar och även AI-algoritmer att förstå dina produkter bättre.
Läs mer