SEAB väljer Motillo som e-handelspartner för sin nya satsning

Historien om SEAB började för 50 år sedan. Målsättningen var att bli det företag som såg till att den svenska marknaden hade tillgång till de bästa produkterna för bilvård. Idag omsätter SEAB 450 miljoner och sysselsätter 110 personer i Norden.

SEAB fortsätter nu sin spännande resa genom att satsa på e-handel och digital försäljning. I samband med detta har vi fått förtroendet att utveckla deras nya e-handelslösning, som bygger på Litium med inbyggt PIM-system. Lösningen kommer även att integreras mot Microsoft Navision och kommer att stötta försäljningen i de nordiska länderna.

 

 

Modern e-handelsplattform med inbyggt PIM för att effektivisera B2B-handeln

SEAB:s huvudverksamhet idag är inriktad på försäljning till återförsäljare och proffsanvändare. Den nya lösningen har till uppgift att utöka tillgängligheten för befintliga och nya kunder, och effektivisera försäljningsprocessen internt.

Genom ett inbyggt PIM-system i e-handelsplattformen Litium går det snabbt och enkelt att hålla tusentals artiklar uppdaterade med relevant produktinformation och bilder, riktade mot flera olika marknader.

Integration mellan Litium och Microsoft Navision

Inom ramen för uppdraget kommer en anpassad integration mellan Litium och affärssystemet Microsoft Navision att utvecklas. Integrationen säkerställer att kunduppgifter, orderinformation, lagersaldo och prisuppgifter alltid är uppdaterat och korrekt i båda systemen.

Spännande bransch i förändring

- Våra kunder finns inom många branscher, men just fordonsbranschen har alltid varit extra intressant för oss. Precis som inom andra områden så händer det mycket just nu, och det är viktigt för alla företag som vill ha en god utveckling att anpassa sig, och dra nytta av denna förändring. Det är verkligen kul att höra SEAB:s visioner inom detta område, och vi är mycket glada över att vi har fått förtroendet att vara deras e-handelspartner på denna resa, kommenterar Jakob Twedmark, VD Motillo.

 

Fler intressanta artiklar

Ny rapport: B2B-företagen vädrar morgonluft när det kommer till e-handel
Litium
Ny rapport: B2B-företagen vädrar morgonluft när det kommer till e-handel
Litium har precis släppt sin årliga undersökning om e-handelns utveckling inom B2B-segmentet i Norden. Vi har djupdykt och hittat några intressanta saker.
Läs mer
Bufab och Apex väljer Motillo som ny e-handelspartner
Nyhet
Kundcase
Litium
Bufab och Apex väljer Motillo som ny e-handelspartner
Bufab är en global supply chain-partner som erbjuder ett omfattande sortiment av C-parts, från traditionella fästelement till komplexa, bearbetade och monterade komponenter i olika material.
Läs mer
Vi välkomnar Elin Åberg till Motillo!
Nyhet
Vi välkomnar Elin Åberg till Motillo!
Planen var att jobba som kommunikatör men hon hittade sitt kall inom projektledning. Nu har Elin börjat på Motillo och här kan du lära känna henne bättre.
Läs mer