Analys & optimering
Alla e-handlare är annorlunda med olika behov, målsättningar och strategier. Det som anses vara ett litet projekt för ”E-handlare A” kan vara ett stort projekt för ”E-handlare B”. Helt naturligt tycker vi.
Alla e-handlare är annorlunda med olika behov, målsättningar och strategier. Det som anses vara ett litet projekt för ”E-handlare A” kan vara ett stort projekt för ”E-handlare B”. Helt naturligt tycker vi.
En av våra viktigaste uppgifter som e-handelspartner är att anpassa våra råd utifrån kundens förutsättningar och målsättningar. Det gör vi genom att först sätta oss in i deras verksamhet för att sedan använda en metod som identifierar "Impact" och "Effect" för att säkerställa att vi gör rätt saker i rätt ordning.
Många e-handlare har samarbeten med flera olika byråer som får ansvara för olika kanaler. En byrå är till exempel ansvarig för annonsering på Google, en annan är ansvarig för Facebook och en tredje är ansvarig för SEO. I vissa fall är detta ett bra upplägg, men det kan också innebära att byråerna inte ser helheten utan istället optimerar utifrån sin egen affär, istället för att optimera utifrån de kanaler som presterar bäst för kunden.
Genom att låta oss ta ett helhetsansvar kan vi säkerställa att ni satsar på rätt marknadsföringskanaler på rätt tidpunkt – alltså där ni får bäst avkastning för marknadsföringsbudgeten.
I A/B-testning hänvisar A till "kontroll" eller den ursprungliga testvariabeln. Medan B hänvisar till "variation" eller en ny version av den ursprungliga testvariabeln. Den version som flyttar dina affärsmått i den positiva riktningen kallas "vinnaren".
Ett heatmap är en grafisk representation av data som använder ett färgkodningssystem för att representera olika värden. Heatmaps används i olika former av analyser men används oftast för att visa användarbeteende på webbsidor.
Sessionsinspelningar är renderingar av verkliga handlingar som besökarna gör när de surfar på en webbplats. Inspelningar fångar musrörelser, klick, tryck och rullning över flera sidor på stationära och mobila enheter.
Kundnöjdhetsundersökningar gör att ni kan se ofiltrerade kundupplevelser, vare sig de är positiva eller negativa. Kundundersökningar ger värdefull insikt för din E-handel att förbli relevant och förstå dina kunders behov och önskemål.
Vi säkerställa att ni har rätt goals och events i Google Analytics. Goals är knutna till handlingar som påverkar konverteringen, medan events spårar beteende på hemsidan.
Googles Core Web Vitals är mätbara prestandamått som indikerar hur användare upplever hemsidan. De ger specifika och mätbara datapunkter som kan hjälpa att förbättra den övergripande användarupplevelsen på hemsidan.
Hej! Jag heter Troels och är ansvarig för Motillo Growth Team. Om du är nyfiken på hur vi kan hjälpa er att öka tillväxten så får du gärna boka in ett onlinemöte med mig. Det tar cirka 30 minuter och är kostnadsfritt. Lediga tider ser du i kalendern här intill och du bokar enkelt en tid som passar dig.
Under mötet så utforskar vi om vi är rätt partner för er tillväxtresa. Vi ses!