Digital lansering av varumärket Favorit med Umbraco

Baserat på den kraftfulla open-source-plattformen Umbraco har vi lanserat en ny webb för Bergendahls varumärke Favorit.

Med sin nya digitala plattform kan Bergendahls nu kommunicera vad Favorit är, vad det står för samt vart man hittar produkterna. Webben kommer även att bli en naturlig plattform för att presentera nya varor.

Några ledord har varit:

  • Fokus på produkter
  • Enkelt att hitta närmaste butik
  • Alltid aktuellt innehåll

Plattformen baseras på Umbraco, ett av världens mest kraftfulla open-source-CMS. Umbracos styrka är att kombinera ett användarvänligt gränssnitt med en arkitektur som är byggd för att anpassa och växa vidare i. Detta har gjort den mycket populär och används idag av 500 000 webbplatser runt om i världen och står sig även väl i konkurrensen mot flera licensbaserade CMS.

Den grafiska designen har tagits fram av Kostym, som även ansvarar för förpackningsdesign av Bergendahls egna varor.

Besök den nya webben här: http://www.dinafavoriter.se/.

Fler intressanta artiklar

Ny rapport: B2B-företagen vädrar morgonluft när det kommer till e-handel
Litium
Ny rapport: B2B-företagen vädrar morgonluft när det kommer till e-handel
Litium har precis släppt sin årliga undersökning om e-handelns utveckling inom B2B-segmentet i Norden. Vi har djupdykt och hittat några intressanta saker.
Läs mer
Bufab och Apex väljer Motillo som ny e-handelspartner
Nyhet
Kundcase
Litium
Bufab och Apex väljer Motillo som ny e-handelspartner
Bufab är en global supply chain-partner som erbjuder ett omfattande sortiment av C-parts, från traditionella fästelement till komplexa, bearbetade och monterade komponenter i olika material.
Läs mer
Vi välkomnar Elin Åberg till Motillo!
Nyhet
Vi välkomnar Elin Åberg till Motillo!
Planen var att jobba som kommunikatör men hon hittade sitt kall inom projektledning. Nu har Elin börjat på Motillo och här kan du lära känna henne bättre.
Läs mer