Childrens House har förutom e-handel också två fysiska butiker i Umeå. Företaget är sprunget ur Barnens Hus som startade på 90-talet och hade flertalet butiker runtom i Sverige. Idag är Childrens House fristående och drivs av Simon Nordberg som varit med sedan Barnens Hus-tiden i slutet av 90-talet. I sortimentet finns leksaker, babyprodukter, bilstolar, barnvagnar, sällskapsspel - i stort sett allt som hör barndom och föräldraskap till.
För många mindre till mellanstora e-handelsföretag är det svårt att ha all kompetens inhouse, så är även fallet för Childrens House. De två butikerna i Umeå kräver mycket av det vardagliga fokuset och det är svårt att hinna ge e-handeln lika mycket uppmärksamhet.
- Vi kan barnprodukter och vi kan sälja men vi vet inte hur man sätter upp annonsering på Google och sociala medier, eller hur man ska göra med pixlar och sånt. Motillo tar hand om sånt och det frigör mycket tid för oss. De hjälper oss att utvärdera vart vi ska lägga marknadsbudgeten och har belägg för sina rekommendationer. Vi har nyligen börjat sälja via CDON Marketplace och det beslutet togs tillsammans med Growth Team, säger Simon.
Tack vare att vidareutvecklingen av e-handeln också ligger hos Motillo så behöver inte Childrens House ha flera kontaktpersoner hos olika leverantörer. Det gör att det går smidigare att utföra både mindre och större lanseringar, där CDON är exempel på det sistnämnda.