BBGRUPPEN väljer Motillo som ny e-handelspartner (Episerver Commerce, Inriver, Jeeves)

BBGRUPPEN är en rikstäckande företagsgrupp som levererar produkter, tjänster och smarta lösningar inom lås, säkerhet och inredning till fastigheter eller byggen. Som en led i sin ökade digitalisering så har vi fått förmånen att ta över all vidareutveckling av deras e-handelsplattform (Episerver Commerce samt Inriver PIM).

Kort om BBGRUPPEN

BBGRUPPEN startade sin verksamhet i slutet av 50-talet då AB Byggbeslag startade sin verksamhet i Karlstad med att sälja beslag till bygg- och fastighetsbranschen. Under åren som gått har både deras erbjudande och verksamhet växt, både genom nyetableringar och genom att nya företag anslutit runt om i landet. Sedan en tid tillbaka är de EN grupp – BBGRUPPEN.

BBGRUPPEN omsätter cirka en halv miljard SEK.

Kort om vårt uppdrag

Vi kommer att ta ansvar för förvaltning och vidareutveckling av deras e-handelslösning, som baseras på Episerver Commerce och Inriver PIM, med syfte att underlätta för nya och befintliga kunder att handla av BBGRUPPEN.

Det är ett ansvar som vi gärna axlar!

Dags för en ny partner för er befintliga Episerver Commerce-lösning?

Har ni en lösning baserad på Episerver Commerce, och funderar på vad som får företag som BBGRUPPEN och Svenssons i Lammhult att byta partner till Motillo? Ta kontakt med oss (eller dem) så berättar vi mer om hur vi skiljer oss mot våra branschkollegor.

Fler intressanta artiklar

Ny e-handelsrapport visar att AI-användningen ökar hos B2B-företagen 2025
Litium
Ny e-handelsrapport visar att AI-användningen ökar hos B2B-företagen 2025
Litium har precis släppt sin årliga undersökning om e-handelns utveckling inom B2B-segmentet i Norden 2025. I år fick ChatGPT vara med oss och analysera resultatet.
Läs mer
Motillo Insights: Realtids-KPI direkt i din Litium-plattform
Nyhet
Motillo Insights: Realtids-KPI direkt i din Litium-plattform
Sluta gissa, börja veta! Motillo lanserar Insights – realtids-KPI:er för e-handlare. Fatta snabba, datadrivna beslut och få övertaget.
Läs mer
Vad vi tog med oss från Google Think Measurement 2025
Event
Vad vi tog med oss från Google Think Measurement 2025
Vi var på plats på Think Measurement 2025 – här är nyheterna du som e-handlare bör ha koll på. GA4, 1st-party data och varför mätning nu är en strategisk fråga.
Läs mer