Aktuellt

Attributionsmodeller över olika plattformar gör analysarbetet komplext
I dagens marknadsföringslandskap är det viktigt att kunna mäta och förstå effektiviteten av annonsering. När det gäller annonsering på sociala medier och SEM finns det olika attributionsmodeller som används.

En månad kvar med Universal Analytics - 1 av 10 e-handlare har fortfarande inte GA4
Vi har tagit tempen på drygt 100 av Sveriges största e-handlare för att se hur många som är redo när Universal Analytics släcks ner.

Cristoffer Gustafsson går från exjobb till anställning
Under våren har Cristoffer gjort sitt exjobb på Motillo, ett exjobb som visade sig bära frukt.

Nytt ansikte på Motillo - vi välkomnar Lisa Edlund!
Lisa har nyligen flyttat tillbaka till Karlstad med familjen efter flera år utomlands. I tisdags gjorde hon sin första dag på Motillo.

Boråstapeter väljer Motillo som ny e-handelspartner
I över 100 år har Boråstapeter inspirerat människor att skapa mer ombonade och personliga hem med hjälp av svensktillverkade tapeter. Nu tar de nästa steg i sin digitala resa.

Goda råd till e-handelschefen inom B2B för 2023
Ansvarar du för e-handeln i ett B2B-bolag och tycker att det kan vara svårt att få gehör internt kring dina idéer? Här går vi igenom några steg på vägen som förhoppningsvis gör ditt arbete enklare.

Vi välkomnar Kevin Peelman till teamet!
Kevin Peelman är 25-åringen som lämnade hemlandet Belgien för en lugnare tillvaro närmare naturen i Sverige.

Hur fungerar SEO och CRO tillsammans?
Man kan tro att SEO och CRO handlar om två olika saker, men det stämmer inte helt. I den här artikeln förklarar jag varför det inte är så.

Sevan digitaliserar med e-handel för B2B
Med ett handplockat sortiment från Mellanöstern har Sevan tagit en marknadsledande position inom kategorin "Världens mat". Nu digitaliserar de försäljningen med hjälp av en e-handelslösning baserad på Litium.
Visar 9 av 136 artiklar