Marketing automation med Klaviyo och Mailchimp

Konkret handlar marketing automation om att ge sina kunder en känsla av personlig kontakt, men som i själva verket sköts helt per automatik. 

 

 

Lyssna, analysera och agera på kunddata

Att bygga relationer på nätet är inte så annorlunda än i en fysisk butik. Du måste lyssna på kunder, bearbeta och förstå vad de säger, för sedan att agera på detta. Med verktygen Klaviyo och Mailchimp kan du interagera med dina besökare och samla in data för att skapa riktade, relevanta och automatiserade marknadsföringsstrategier.

Integrera med din e-handelsplattform

Vi integrerar både Klaviyo och Mailchimp med de plattformar vi arbetar med - Litium och Episerver Commerce.

 

 

Skaffa leads och bygg upp din kundbas

Med riktade formulär och kampanjer kan du lätt samla in den data du önskar från dina besökare.

Skicka relevanta meddelanden

När man sedan har besökarens kontaktuppgifter och data på vad de har för intressen kan man påbörja utskick med relevanta erbjudanden och således bygga upp en god relation.

Vill du veta mer om Marketing Automation?

Hör av dig så kikar vi på hur vi kan hjälpa er.

Kontakta oss!