Nu är de här - Amazon.se

Det har länge varit klart att Amazon skulle komma till Sverige, men det har hela tiden varit oklart om när. Nu har de slagit upp dörrarna och sajten är klar för att ta emot både köpare och säljare i god tid före Black Friday-rusningen.



Funderar du på sälja på Amazon är det även här, som på Google, viktigt att optimera sina produktsidor.

Här är 5 snabba rankingfaktorer:

  • Kundrecensioner - Antalet recensioner och betyget som sätts är mycket viktigt
  • Svara på potentiella kunders frågor snabbt
  • Skapa en titel som beskriver produkten och innehåller sökord
  • Lägg in bra bilder som går att zooma in på
  • Få med alla produktdetaljer - gärna i punktform

Har du redan en e-handelslösning och vill öka försäljningen med att nå ut till en bredare publik kan Amazon vara en sådan kanal. Många e-handelsplattformar har direktintegrationer förberedda, men för de som inte har det finns externa kopplingar som t.ex. Channelengine och Sharespine.

Employee image
Vill du veta mer om hur du kan sälja på Amazon.se eller om det är rätt för dig, så hör gärna av dig till oss.

Fler intressanta artiklar

Webinar - Förbered din webbplats för de kommande tillgänglighetskraven
Event
Webinar - Förbered din webbplats för de kommande tillgänglighetskraven
Motillo och Litium bjuder in till ett kostnadsfritt webinar med vår Frontend Lead Developer Joakim Gudmunds och UX designer Sebastian Edman
Läs mer
Code in the Dark 29 november
Event
Code in the Dark 29 november
Är du redo för en kväll fylld av kodning och gött häng? Bra! Då ska du markera den 29 november i din kalender för Code in the Dark 🤖🍻
Läs mer
Varför skiljer sig konverteringsdata mellan GA4 och Google Ads?
Growth Team
SEM
Varför skiljer sig konverteringsdata mellan GA4 och Google Ads?
Undrar du varför Google Analytics 4 och Google Ads visar olika konverteringssiffror? Läs mer om de vanligaste orsakerna bakom skillnaderna och få tips på hur du tolkar datan smartast!
Läs mer