Nu är de här - Amazon.se

Det har länge varit klart att Amazon skulle komma till Sverige, men det har hela tiden varit oklart om när. Nu har de slagit upp dörrarna och sajten är klar för att ta emot både köpare och säljare i god tid före Black Friday-rusningen.



Funderar du på sälja på Amazon är det även här, som på Google, viktigt att optimera sina produktsidor.

Här är 5 snabba rankingfaktorer:

  • Kundrecensioner - Antalet recensioner och betyget som sätts är mycket viktigt
  • Svara på potentiella kunders frågor snabbt
  • Skapa en titel som beskriver produkten och innehåller sökord
  • Lägg in bra bilder som går att zooma in på
  • Få med alla produktdetaljer - gärna i punktform

Har du redan en e-handelslösning och vill öka försäljningen med att nå ut till en bredare publik kan Amazon vara en sådan kanal. Många e-handelsplattformar har direktintegrationer förberedda, men för de som inte har det finns externa kopplingar som t.ex. Channelengine och Sharespine.

Employee image
Vill du veta mer om hur du kan sälja på Amazon.se eller om det är rätt för dig, så hör gärna av dig till oss.

Fler intressanta artiklar

Ny rapport: B2B-företagen vädrar morgonluft när det kommer till e-handel
Litium
Ny rapport: B2B-företagen vädrar morgonluft när det kommer till e-handel
Litium har precis släppt sin årliga undersökning om e-handelns utveckling inom B2B-segmentet i Norden. Vi har djupdykt och hittat några intressanta saker.
Läs mer
Bufab och Apex väljer Motillo som ny e-handelspartner
Nyhet
Kundcase
Litium
Bufab och Apex väljer Motillo som ny e-handelspartner
Bufab är en global supply chain-partner som erbjuder ett omfattande sortiment av C-parts, från traditionella fästelement till komplexa, bearbetade och monterade komponenter i olika material.
Läs mer
Vi välkomnar Elin Åberg till Motillo!
Nyhet
Vi välkomnar Elin Åberg till Motillo!
Planen var att jobba som kommunikatör men hon hittade sitt kall inom projektledning. Nu har Elin börjat på Motillo och här kan du lära känna henne bättre.
Läs mer