Compare ger Motillo förtroendet att utveckla prototyp till ny digitaliseringstjänst

En ny digital arena med en utvecklad matchningstjänst ska göra det lättare för små och medelstora företag att förstå och sätta ord på sina behov och matcha dessa behov med utbudet i 100 IT företags verksamheter. 

Tillsammans med Ord&Bild Reklambyrå och Midpoint har vi fått i uppdrag att genomföra en effektkartläggning och prototypframtagning av en tjänst för digitalisering av små- och medelstora företag.

Arbetet inkluderar målformulering, identifiering av prioriterade målgrupper och strategier för att nå dessa, samt en konkretisering av hur tjänsten bör utformas för att skapa de tänkta effekterna.

I mitten av december ska resultatet presenteras, med målsättningen att tjänsten skall utvecklas under 2017.

Fler intressanta artiklar

Attributionsmodeller över olika plattformar gör analysarbetet komplextMotillo Knowledge
Attributionsmodeller över olika plattformar gör analysarbetet komplext
I dagens marknadsföringslandskap är det viktigt att kunna mäta och förstå effektiviteten av annonsering. När det gäller annonsering på sociala medier och SEM finns det olika attributionsmodeller som används.
Läs mer
En månad kvar med Universal Analytics - 1 av 10 e-handlare har fortfarande inte GA4Nyhet
En månad kvar med Universal Analytics - 1 av 10 e-handlare har fortfarande inte GA4
Vi har tagit tempen på drygt 100 av Sveriges största e-handlare för att se hur många som är redo när Universal Analytics släcks ner.
Läs mer
Cristoffer Gustafsson går från exjobb till anställningNyhet
Cristoffer Gustafsson går från exjobb till anställning
Under våren har Cristoffer gjort sitt exjobb på Motillo, ett exjobb som visade sig bära frukt.
Läs mer