Digital lansering av varumärket Favorit med Umbraco

Baserat på den kraftfulla open-source-plattformen Umbraco har vi lanserat en ny webb för Bergendahls varumärke Favorit.

Med sin nya digitala plattform kan Bergendahls nu kommunicera vad Favorit är, vad det står för samt vart man hittar produkterna. Webben kommer även att bli en naturlig plattform för att presentera nya varor.

Några ledord har varit:

  • Fokus på produkter
  • Enkelt att hitta närmaste butik
  • Alltid aktuellt innehåll

Plattformen baseras på Umbraco, ett av världens mest kraftfulla open-source-CMS. Umbracos styrka är att kombinera ett användarvänligt gränssnitt med en arkitektur som är byggd för att anpassa och växa vidare i. Detta har gjort den mycket populär och används idag av 500 000 webbplatser runt om i världen och står sig även väl i konkurrensen mot flera licensbaserade CMS.

Den grafiska designen har tagits fram av Kostym, som även ansvarar för förpackningsdesign av Bergendahls egna varor.

Besök den nya webben här: http://www.dinafavoriter.se/.

Fler intressanta artiklar

Självlärda Kevin Widing är vår senaste utvecklare
Självlärda Kevin Widing är vår senaste utvecklare
Kevin har anslutit till utvecklingsteamet!
Läs mer
Volution Group väljer Motillo som ny e-handelspartner
Volution Group väljer Motillo som ny e-handelspartner
Volution Group är en koncern där samtliga företag fokuserar på högkvalitativa produkter som förbättrar inomhusmiljön. Sedan några månader tillbaka tar vi hand om utvecklingen av deras olika e-handelssajter.
Läs mer