Digital lansering av varumärket Favorit med Umbraco

Baserat på den kraftfulla open-source-plattformen Umbraco har vi lanserat en ny webb för Bergendahls varumärke Favorit.

Med sin nya digitala plattform kan Bergendahls nu kommunicera vad Favorit är, vad det står för samt vart man hittar produkterna. Webben kommer även att bli en naturlig plattform för att presentera nya varor.

Några ledord har varit:

  • Fokus på produkter
  • Enkelt att hitta närmaste butik
  • Alltid aktuellt innehåll

Plattformen baseras på Umbraco, ett av världens mest kraftfulla open-source-CMS. Umbracos styrka är att kombinera ett användarvänligt gränssnitt med en arkitektur som är byggd för att anpassa och växa vidare i. Detta har gjort den mycket populär och används idag av 500 000 webbplatser runt om i världen och står sig även väl i konkurrensen mot flera licensbaserade CMS.

Den grafiska designen har tagits fram av Kostym, som även ansvarar för förpackningsdesign av Bergendahls egna varor.

Besök den nya webben här: http://www.dinafavoriter.se/.

Fler intressanta artiklar

Kellfri väljer Motillo som ny e-handelspartnerNyhet
Kellfri väljer Motillo som ny e-handelspartner
Kellfri väljer att ingå ett strategiskt partnerskap med Motillo, som har fått i uppdrag att utveckla en ny e-handelslösning för Kellfri, Lantbutiken och Swekip.
Läs mer
Nya momsregler för EUMotillo Knowledge
Nya momsregler för EU
Den 1 juli träder nya momsregler i kraft som påverkar e-handlare som säljer till privatpersoner i andra EU-länder. Tillsammans med Grant Thornton går vi igenom vad detta innebär för dig.
Läs mer
Världsledande golvtillverkaren Bjelin tar hjälp av MotilloNyhet
Världsledande golvtillverkaren Bjelin tar hjälp av Motillo
Vi har fått i uppdrag av den innovativa golvtillverkaren Bjelin att genomföra en förstudie som syftar till att utveckla deras digitala försäljningskanaler.
Läs mer