Eigenbrodt väljer Motillo som ny partner för digitalisering

Eigenbrodt levererar högkvalitativa industrikomponenter, service och kunnande till tillverkningsindustrin, och ingår i Axel Johnson International-koncernen som totalt omsätter EUR 960 miljoner.

I samband med sin satsning på digitalisering så har de utvärderat olika samarbetspartners för denna resa, och vi är väldigt glada över att valet för på oss.

En del av Axel Johnson International

Eigenbrodt AB är en del av Axel Johnson International, en privatägd svensk industrigrupp som består av mer än 110 bolag i 27 länder, med en omsättning på 960 miljoner EUR. Axel Johnson International präglas av ett aktivt, långsiktigt ägarskap med ambition att främja förnyelse och skapa tillväxt. Fokus ligger på företag verksamma inom strategiskt utvalda nischmarknader som erbjuder tekniska komponenter och lösningar till industriella processer.

Uppgradering till Litium 7 och integration till iScala

Litium 7 släpptes i oktober förra året och vi var då första partner som slutförde ett projekt baserat på den versionen. Sedan dess har vi utökat vår kunskap kring de nyheter som denna version innebär.

Första steget i detta uppdrag är därför att uppgradera den tekniska lösningen till senaste versionen av Litium, som bland annat innebär ett helt nytt CMS som förenklar innehållshanteringen.

Fortsatt digitalisering som nästa steg

För att öka sin konkurrenskraft och servicenivå till kunder så kommer Eigenbrodt snart att erbjuda sina kunder utökad produktinformation och nya tjänster online. 

- Eigenbrodt är ett perfekt exempel på hur många B2B-företag behöver agera idag. Genom att lyssna på sina kunder och sen erbjuda vad som efterfrågas, i detta fall genom att rikta in sig på en del av kunderna, och en del av sortimentet. Det finns få B2B-företag som idag ser e-handel som en lösning för alla situationer, men det i sig är sällan ett skäl nog att inte göra något alls. Istället handlar det om att identifiera vad som är rätt väg för den egna verksamheten, och det är väldigt kul att få stötta Eigenbrodt i detta arbete, kommenterar Jakob Twedmark på Motillo.

Employee image
Hör gärna av dig så berättar vi mer om hur vi jobbar med våra e-handelsuppdrag.

Fler intressanta artiklar

Grimfrost väljer Motillo som ny e-handelspartnerNyhet
Grimfrost väljer Motillo som ny e-handelspartner
Grimfrost grundades 2014 och har snabbt blivit ett starkt varumärke globalt, med sina produkter inspirerade av den Skandinaviska forntiden. Via e-handel omsatte de förra året närmare 60 miljoner SEK.
Läs mer
Jays Headphones väljer Motillo som ny e-handelspartnerNyhet
Jays Headphones väljer Motillo som ny e-handelspartner
Vi är glada över förtroendet att få hjälpa Jays Headphones med deras e-handelsförsäljning.
Läs mer
Nyfiken på att börja med e-handel?Motillo Knowledge
Nyfiken på att börja med e-handel?
Nyfiken på att höra mer om vad B2B-bolag kan göra för att vässa sitt digitala erbjudande eller vad mindre butiksägare kan göra för att komma igång med e-handel?
Läs mer