Grimfrost väljer Motillo som ny e-handelspartner

Grimfrost grundades 2014 och har snabbt blivit ett starkt varumärke globalt, med sina produkter inspirerade av den Skandinaviska forntiden. Via e-handel omsatte de förra året närmare 60 miljoner SEK och väljer nu Motillo som ny partner för sin e-handelslösning. 

Starkt engagemang från en global community

Genom 1 miljon följare på Facebook och 185 tusen på Instagram kommunicerar de dagligen med sina fans, kring allt ifrån aktuella event till produktnyheter. Genom sitt genuina intresse för historiken så har de även fått möjlighet att leverera produkter till TV-produktioner som Game of Thrones och Vikings.

Den tekniska plattformen

Lösningen baseras på Shopify Plus som är en kraftfull plattform för global tillväxt. Utöver detta används Nosto för produktrekommendationer och ShipHero för integration med externt logistiksystem. 

Vi kommer nu att jobba tillsammans för att säkerställa att de tekniska lösningarna fortsätter att stötta Grimfrost tillväxt framöver.

Employee image
Vill du veta mer om vad vi erbjuder? Hör av dig till Jakob.

Fler intressanta artiklar

Cyberphoto väljer Motillo som ny e-handelspartner
Cyberphoto väljer Motillo som ny e-handelspartner
En av Sveriges äldsta e-handlare, Cyberphoto, väljer Motillo som ny partner för sin framtida e-handelsresa.
Läs mer
Därför är SEO viktigt vid migrering till ny plattformMotillo Knowledge
Därför är SEO viktigt vid migrering till ny plattform
Hur viktigt är SEO när man vill migrera till en ny plattform och lansera en ny e-handel? Vi går igenom två exempel som visar hur det kan gå både med och utan SEO.
Läs mer
Är titlar och beskrivningar fortfarande viktiga?Motillo Knowledge
Är titlar och beskrivningar fortfarande viktiga?
Det är en fråga jag faktiskt fick här för några dagar sedan. Och ja, det är verkligen fortfarande lika viktigt. Titeln och meta-beskrivningen är något av det viktigaste att optimera.
Läs mer