Grimfrost väljer Motillo som ny e-handelspartner

Grimfrost grundades 2014 och har snabbt blivit ett starkt varumärke globalt, med sina produkter inspirerade av den Skandinaviska forntiden. Via e-handel omsatte de förra året närmare 60 miljoner SEK och väljer nu Motillo som ny partner för sin e-handelslösning. 

Starkt engagemang från en global community

Genom 1 miljon följare på Facebook och 185 tusen på Instagram kommunicerar de dagligen med sina fans, kring allt ifrån aktuella event till produktnyheter. Genom sitt genuina intresse för historiken så har de även fått möjlighet att leverera produkter till TV-produktioner som Game of Thrones och Vikings.

Den tekniska plattformen

Lösningen baseras på Shopify Plus som är en kraftfull plattform för global tillväxt. Utöver detta används Nosto för produktrekommendationer och ShipHero för integration med externt logistiksystem. 

Vi kommer nu att jobba tillsammans för att säkerställa att de tekniska lösningarna fortsätter att stötta Grimfrost tillväxt framöver.

Employee image
Vill du veta mer om vad vi erbjuder? Hör av dig till Jakob.

Fler intressanta artiklar

Nordens ledande retailer inom high-fashion väljer Motillo som ny e-handelspartner
Nordens ledande retailer inom high-fashion väljer Motillo som ny e-handelspartner
Wakakuu grundades 2011 med målsättningen att erbjuda ett aktuellt och noga utvalt modesortiment från de bästa varumärkena. Nu tar de nästa steg genom att välja Motillo som ny e-handelspartner.
Läs mer
Nya momsregler för EU
Nya momsregler för EU
Den 1 juli träder nya momsregler i kraft som påverkar e-handlare som säljer till privatpersoner i andra EU-länder. Tillsammans med Grant Thornton går vi igenom vad detta innebär för dig.
Läs mer
Världsledande golvtillverkaren Bjelin tar hjälp av Motillo
Världsledande golvtillverkaren Bjelin tar hjälp av Motillo
Vi har fått i uppdrag av den innovativa golvtillverkaren Bjelin att genomföra en förstudie som syftar till att utveckla deras digitala försäljningskanaler.
Läs mer