Grimfrost väljer Motillo som ny e-handelspartner

Grimfrost grundades 2014 och har snabbt blivit ett starkt varumärke globalt, med sina produkter inspirerade av den Skandinaviska forntiden. Via e-handel omsatte de förra året närmare 60 miljoner SEK och väljer nu Motillo som ny partner för sin e-handelslösning. 

Starkt engagemang från en global community

Genom 1 miljon följare på Facebook och 185 tusen på Instagram kommunicerar de dagligen med sina fans, kring allt ifrån aktuella event till produktnyheter. Genom sitt genuina intresse för historiken så har de även fått möjlighet att leverera produkter till TV-produktioner som Game of Thrones och Vikings.

Den tekniska plattformen

Lösningen baseras på Shopify Plus som är en kraftfull plattform för global tillväxt. Utöver detta används Nosto för produktrekommendationer och ShipHero för integration med externt logistiksystem. 

Vi kommer nu att jobba tillsammans för att säkerställa att de tekniska lösningarna fortsätter att stötta Grimfrost tillväxt framöver.

Employee image
Vill du veta mer om vad vi erbjuder? Hör av dig till Jakob.

Fler intressanta artiklar

Goda råd till e-handelschefen inom B2B för 2023Motillo Knowledge
Goda råd till e-handelschefen inom B2B för 2023
Ansvarar du för e-handeln i ett B2B-bolag och tycker att det kan vara svårt att få gehör internt kring dina idéer? Här går vi igenom några steg på vägen som förhoppningsvis gör ditt arbete enklare.
Läs mer
Vi välkomnar Kevin Peelman till teamet!Nyhet
Vi välkomnar Kevin Peelman till teamet!
Kevin Peelman är 25-åringen som lämnade hemlandet Belgien för en lugnare tillvaro närmare naturen i Sverige.
Läs mer
Hur fungerar SEO och CRO tillsammans?Motillo Knowledge
Hur fungerar SEO och CRO tillsammans?
Man kan tro att SEO och CRO handlar om två olika saker, men det stämmer inte helt. I den här artikeln förklarar jag varför det inte är så.
Läs mer