Grimfrost väljer Motillo som ny e-handelspartner

Grimfrost grundades 2014 och har snabbt blivit ett starkt varumärke globalt, med sina produkter inspirerade av den Skandinaviska forntiden. Via e-handel omsatte de förra året närmare 60 miljoner SEK och väljer nu Motillo som ny partner för sin e-handelslösning. 

Starkt engagemang från en global community

Genom 1 miljon följare på Facebook och 185 tusen på Instagram kommunicerar de dagligen med sina fans, kring allt ifrån aktuella event till produktnyheter. Genom sitt genuina intresse för historiken så har de även fått möjlighet att leverera produkter till TV-produktioner som Game of Thrones och Vikings.

Den tekniska plattformen

Lösningen baseras på Shopify Plus som är en kraftfull plattform för global tillväxt. Utöver detta används Nosto för produktrekommendationer och ShipHero för integration med externt logistiksystem. 

Vi kommer nu att jobba tillsammans för att säkerställa att de tekniska lösningarna fortsätter att stötta Grimfrost tillväxt framöver.

Employee image
Vill du veta mer om vad vi erbjuder? Hör av dig till Jakob.

Fler intressanta artiklar

Vem är egentligen projektledaren Malin Rudby? Intervju
Vem är egentligen projektledaren Malin Rudby?
Här får du veta mer om personen bakom det härliga skrattet!
Läs mer
Content first - en bra tumregel för sociala medierMotillo Knowledge
Content first - en bra tumregel för sociala medier
Det rör på sig! Det uttrycket är mer än sant när det gäller utvecklingen inom sociala medier.
Läs mer
Motillos dansk - sig hej til Troels Poppe! 🇩🇰Intervju
Motillos dansk - sig hej til Troels Poppe! 🇩🇰
Troels Poppe är dansken som rest över stora delar av världen, har drygt 10 års erfarenhet av e-handel och som sen hösten 2021 är ansvarig för Motillo Growth Team.
Läs mer