Lansering av Rollsrollers nya webb på Umbraco CMS 7

Nu har vi lanserat Rollsroller.com, en internationell sajt med ett tydligt mål: att öka antalet kundkontakter. Webben baseras på Umbraco CMS 7 och har givetvis en modern, responsiv design som automatiskt anpassar sig till den enhet som besökaren väljer att använda.

Vi gillar att prata om mål. Anledningen är enkel: våra tio år i branschen har lärt oss att tydliga, genomtänkta mål är vägen till framgångsrika digitala affärer. Om vi inte vet vart vi ska, hur ska vi då kunna nå dit?

Rollsroller kom vi i kontakt med i just denna fas. Det var dags att undersöka vilka möjligheter en ny webb skulle kunna innebära och vi anlitades för att genomföra en förstudie kring just detta. Resultatet av arbetet var ett antal tydligt formulerade, mätbara mål som mestadels kretsade kring att öka antalet kundförfrågningar. Det blev tydligt att en ny webb skulle behöva bli säljdrivande på ett sätt som den nuvarande inte var. Vi gjorde även en målgruppsanalys för att bättre förstå hur dessa mål bör kopplas till de faktiska personer vi ville nå med Rollsrollers budskap.

När vi även fick i uppdrag att utveckla den nya webben började vi med att översätta målen till funktioner som inte bara stämmer överens med målen, utan som även skapar en nytta för besökaren. För utan kundnytta så kan vi inte tilltala besökaren och då kan vi heller inte nå våra egna mål. Ett urval av de funktioner som togs fram var:

  • ROI Calculator
    En möjlighet för besökaren att själv räkna ut hur stor besparing en Rollsroller-produkt genererar.

  • Instant Access via E-mail
    En intresserad kund kan nu, utan manuell hantering eller fördröjning, få dokument som prislista och teknisk manual skickad till sig via mejl.

  • Where to Buy
    Genom en snabb kartsökning kan kunden direkt se var närmaste återförsäljare finns. 
    I samtliga fall får Rollsroller ta del av kontaktuppgifterna till kunden, för att därefter kunna bearbeta dem på ett lämpligt sätt.

Besök den nya webben: http://www.rollsroller.com.

Fler intressanta artiklar

Adam Clettborn gillar både digital och fysisk utvecklingIntervju
Adam Clettborn gillar både digital och fysisk utveckling
Adam har varit intresserad av datorer och teknik hela livet. För honom är det viktigt med komplexa uppgifter som gör att han måste tänka till och hela tiden utvecklas. Det får han på Motillo.
Läs mer
Spionera på dina konkurrenter med en SEO GAP-analysMotillo Knowledge
Spionera på dina konkurrenter med en SEO GAP-analys
En SEO GAP-analys är en metod för att identifiera skillnaden mellan olika sajter när det kommer till vilka sökord de rankar på.
Läs mer
Victor Axelsson är landslagsmannen som blev webbutvecklareIntervju
Victor Axelsson är landslagsmannen som blev webbutvecklare
Här får du veta mer om Victor och resan som han har gjort från webbutveckling till att även ta ett ansvar som teamledare.
Läs mer