Millu lanserar eget varumärke och Cross Border-handel mellan Sverige och Kina

Nu har vi slagit upp portarna till Millu.com, en viktig del i Millus satsning på ett eget varumärke och en försäljning mot en marknad med enorm potential; kinesiska konsumenter. Vi har bistått med design och teknisk utveckling av e-handelslösningen som nu har lanserats.

Den tekniska lösningen bygger på den flexibla open-source-plattformen NopCommerce. Vi har även integrerat e-handelslösningen med Specter affärssystem för att hela tiden kunna synka lagersaldon, priser, produktinformation, ordrar och leveranser. 

Millu bygger sin verksamhet på två delar: dels det egna varumärket och dels försäljningen via e-handel. 

– Vi tror det är bättre att satsa stort på eget varumärke i stället för partihandel. Vårt första mål är att 2018 omsätta 50 miljoner kronor, säger Erik Steijner, VD på Millu.

- Vi har med stort intresse följt Erik och David Steijners entreprenörskap och det känns väldigt kul att få vara med på deras resa framöver. Förutom att bidra med våra kunskaper om e-handel så får vi också lära oss mycket när det kommer till export och den kinesiska marknaden. Det är lätt att tro att handel med Kina enbart handlar om import till Sverige, men Millu har visat att det finns en stor potential åt andra hållet också. Vi ser verkligen fram emot detta samarbete, säger Jakob Twedmark, VD på Motillo.

Besök Millu.com för att utforska sortimentet eller läs NWT:s artikel om Millu.

Fler intressanta artiklar

Adam Clettborn gillar både digital och fysisk utvecklingIntervju
Adam Clettborn gillar både digital och fysisk utveckling
Adam har varit intresserad av datorer och teknik hela livet. För honom är det viktigt med komplexa uppgifter som gör att han måste tänka till och hela tiden utvecklas. Det får han på Motillo.
Läs mer
Spionera på dina konkurrenter med en SEO GAP-analysMotillo Knowledge
Spionera på dina konkurrenter med en SEO GAP-analys
En SEO GAP-analys är en metod för att identifiera skillnaden mellan olika sajter när det kommer till vilka sökord de rankar på.
Läs mer
Victor Axelsson är landslagsmannen som blev webbutvecklareIntervju
Victor Axelsson är landslagsmannen som blev webbutvecklare
Här får du veta mer om Victor och resan som han har gjort från webbutveckling till att även ta ett ansvar som teamledare.
Läs mer