Millu lanserar eget varumärke och Cross Border-handel mellan Sverige och Kina

Nu har vi slagit upp portarna till Millu.com, en viktig del i Millus satsning på ett eget varumärke och en försäljning mot en marknad med enorm potential; kinesiska konsumenter. Vi har bistått med design och teknisk utveckling av e-handelslösningen som nu har lanserats.

Den tekniska lösningen bygger på den flexibla open-source-plattformen NopCommerce. Vi har även integrerat e-handelslösningen med Specter affärssystem för att hela tiden kunna synka lagersaldon, priser, produktinformation, ordrar och leveranser. 

Millu bygger sin verksamhet på två delar: dels det egna varumärket och dels försäljningen via e-handel. 

– Vi tror det är bättre att satsa stort på eget varumärke i stället för partihandel. Vårt första mål är att 2018 omsätta 50 miljoner kronor, säger Erik Steijner, VD på Millu.

- Vi har med stort intresse följt Erik och David Steijners entreprenörskap och det känns väldigt kul att få vara med på deras resa framöver. Förutom att bidra med våra kunskaper om e-handel så får vi också lära oss mycket när det kommer till export och den kinesiska marknaden. Det är lätt att tro att handel med Kina enbart handlar om import till Sverige, men Millu har visat att det finns en stor potential åt andra hållet också. Vi ser verkligen fram emot detta samarbete, säger Jakob Twedmark, VD på Motillo.

Besök Millu.com för att utforska sortimentet eller läs NWT:s artikel om Millu.

Fler intressanta artiklar

Optimera din e-handel med heatmaps
Optimera din e-handel med heatmaps
Att driva en e-handel kräver kontinuerlig analys och optimering för att möta kundernas förväntningar och maximera konverteringar. Ett kraftfullt verktyg som blivit alltmer populärt för denna typ av analys är heatmaps.
Läs mer
Få en granskning av Paid Social - värde 50 000 kr
Få en granskning av Paid Social - värde 50 000 kr
Är du e-handlare som annonserar på sociala medier och är osäker på vad du egentligen får för resultat? Ta då chansen att få dina kampanjer synade i sömmarna av vår specialist inom Paid social.
Läs mer
Webinar: Det spelar ingen roll vilken plattform du väljer
Webinar: Det spelar ingen roll vilken plattform du väljer
Motillos VD Jakob har jobbat med e-handel i 20 år och har träffat många B2B-företag under den tiden. I detta webinar summerar han sina tankar kring vad som skapar framgång inom B2B.
Läs mer