Millu lanserar eget varumärke och Cross Border-handel mellan Sverige och Kina

Nu har vi slagit upp portarna till Millu.com, en viktig del i Millus satsning på ett eget varumärke och en försäljning mot en marknad med enorm potential; kinesiska konsumenter. Vi har bistått med design och teknisk utveckling av e-handelslösningen som nu har lanserats.

Den tekniska lösningen bygger på den flexibla open-source-plattformen NopCommerce. Vi har även integrerat e-handelslösningen med Specter affärssystem för att hela tiden kunna synka lagersaldon, priser, produktinformation, ordrar och leveranser. 

Millu bygger sin verksamhet på två delar: dels det egna varumärket och dels försäljningen via e-handel. 

– Vi tror det är bättre att satsa stort på eget varumärke i stället för partihandel. Vårt första mål är att 2018 omsätta 50 miljoner kronor, säger Erik Steijner, VD på Millu.

- Vi har med stort intresse följt Erik och David Steijners entreprenörskap och det känns väldigt kul att få vara med på deras resa framöver. Förutom att bidra med våra kunskaper om e-handel så får vi också lära oss mycket när det kommer till export och den kinesiska marknaden. Det är lätt att tro att handel med Kina enbart handlar om import till Sverige, men Millu har visat att det finns en stor potential åt andra hållet också. Vi ser verkligen fram emot detta samarbete, säger Jakob Twedmark, VD på Motillo.

Besök Millu.com för att utforska sortimentet eller läs NWT:s artikel om Millu.

Fler intressanta artiklar

Grimfrost väljer Motillo som ny e-handelspartnerNyhet
Grimfrost väljer Motillo som ny e-handelspartner
Grimfrost grundades 2014 och har snabbt blivit ett starkt varumärke globalt, med sina produkter inspirerade av den Skandinaviska forntiden. Via e-handel omsatte de förra året närmare 60 miljoner SEK.
Läs mer
Jays Headphones väljer Motillo som ny e-handelspartnerNyhet
Jays Headphones väljer Motillo som ny e-handelspartner
Vi är glada över förtroendet att få hjälpa Jays Headphones med deras e-handelsförsäljning.
Läs mer
Nyfiken på att börja med e-handel?Motillo Knowledge
Nyfiken på att börja med e-handel?
Nyfiken på att höra mer om vad B2B-bolag kan göra för att vässa sitt digitala erbjudande eller vad mindre butiksägare kan göra för att komma igång med e-handel?
Läs mer