Motillo tar fram Bergendahls nya Favoritwebb med Umbraco CMS

Bergendahls är en av Sveriges största detaljhandelsgrupperingar och Bergendahls Food, som bland annat inkluderar City Gross, är den aktör i branschen som växer allra mest.

I samarbete med Kostym Designindustries har vi fått i uppdrag att ta fram en ny webb för Bergendahls varumärke Favorit.

Med en ny digital plattform kommer Bergendahls att kommunicera vad Favorit är, vad det står för samt vart man hittar produkterna. Webben kommer även att bli en naturlig plattform för att presentera nya varor.

- Vi är väldigt glada över att få jobba med Bergendahls. Att få riktigt bra möjligheter att marknadsföra sina egna varumärken är naturligtvis viktigt, samtidigt som den nya webben även kommer att möta upp ett ökat behov från konsumenter att få veta mer om de produkter man väljer. Vi ser verkligen fram emot att följa med Bergendahls på den här resan, berättar Jakob Twedmark, VD på Motillo.

Webben kommer att baseras på Umbraco CMS med responsiv design som automatiskt anpassar sig efter den enhet besökaren surfar med.

Uppdraget genomförs under hösten och i nära samarbete med Kostym Designindustries.

Employee image
Vill du veta mer om detta case? Kontakta oss gärna!

Fler intressanta artiklar

Grimfrost väljer Motillo som ny e-handelspartnerNyhet
Grimfrost väljer Motillo som ny e-handelspartner
Grimfrost grundades 2014 och har snabbt blivit ett starkt varumärke globalt, med sina produkter inspirerade av den Skandinaviska forntiden. Via e-handel omsatte de förra året närmare 60 miljoner SEK.
Läs mer
Jays Headphones väljer Motillo som ny e-handelspartnerNyhet
Jays Headphones väljer Motillo som ny e-handelspartner
Vi är glada över förtroendet att få hjälpa Jays Headphones med deras e-handelsförsäljning.
Läs mer
Nyfiken på att börja med e-handel?Motillo Knowledge
Nyfiken på att börja med e-handel?
Nyfiken på att höra mer om vad B2B-bolag kan göra för att vässa sitt digitala erbjudande eller vad mindre butiksägare kan göra för att komma igång med e-handel?
Läs mer