Motillo tar fram Bergendahls nya Favoritwebb med Umbraco CMS

Bergendahls är en av Sveriges största detaljhandelsgrupperingar och Bergendahls Food, som bland annat inkluderar City Gross, är den aktör i branschen som växer allra mest.

I samarbete med Kostym Designindustries har vi fått i uppdrag att ta fram en ny webb för Bergendahls varumärke Favorit.

Med en ny digital plattform kommer Bergendahls att kommunicera vad Favorit är, vad det står för samt vart man hittar produkterna. Webben kommer även att bli en naturlig plattform för att presentera nya varor.

- Vi är väldigt glada över att få jobba med Bergendahls. Att få riktigt bra möjligheter att marknadsföra sina egna varumärken är naturligtvis viktigt, samtidigt som den nya webben även kommer att möta upp ett ökat behov från konsumenter att få veta mer om de produkter man väljer. Vi ser verkligen fram emot att följa med Bergendahls på den här resan, berättar Jakob Twedmark, VD på Motillo.

Webben kommer att baseras på Umbraco CMS med responsiv design som automatiskt anpassar sig efter den enhet besökaren surfar med.

Uppdraget genomförs under hösten och i nära samarbete med Kostym Designindustries.

Employee image
Vill du veta mer om detta case? Kontakta oss gärna!

Fler intressanta artiklar

WCAG - vad innebär det för dig som e-handlare?
Litium
WCAG - vad innebär det för dig som e-handlare?
Web Content Accessibility Guidelines, WCAG, är riktlinjer som syftar till att öka tillgänglighet för användare med funktionsvariationer på internet. Sommaren 2025 träder riktlinjerna i kraft.
Läs mer
Vi välkomnar Patrik Sundhäll till Motillo!
Nyhet
Vi välkomnar Patrik Sundhäll till Motillo!
Från lilla Grums via storstadspulsen i Göteborg tillbaka till Värmlands lugn. Här kan du lära känna Patrik, vår nya backend- och DevOps-magiker!
Läs mer
Code and Cheers 31 maj
Event
Code and Cheers 31 maj
Är du redo för en kväll fylld av kodning och gött häng? Bra! Då ska du markera den 31 maj i din kalender för Code and Cheers! 🤖🍻
Läs mer