Motillo tar fram Bergendahls nya Favoritwebb med Umbraco CMS

Bergendahls är en av Sveriges största detaljhandelsgrupperingar och Bergendahls Food, som bland annat inkluderar City Gross, är den aktör i branschen som växer allra mest.

I samarbete med Kostym Designindustries har vi fått i uppdrag att ta fram en ny webb för Bergendahls varumärke Favorit.

Med en ny digital plattform kommer Bergendahls att kommunicera vad Favorit är, vad det står för samt vart man hittar produkterna. Webben kommer även att bli en naturlig plattform för att presentera nya varor.

- Vi är väldigt glada över att få jobba med Bergendahls. Att få riktigt bra möjligheter att marknadsföra sina egna varumärken är naturligtvis viktigt, samtidigt som den nya webben även kommer att möta upp ett ökat behov från konsumenter att få veta mer om de produkter man väljer. Vi ser verkligen fram emot att följa med Bergendahls på den här resan, berättar Jakob Twedmark, VD på Motillo.

Webben kommer att baseras på Umbraco CMS med responsiv design som automatiskt anpassar sig efter den enhet besökaren surfar med.

Uppdraget genomförs under hösten och i nära samarbete med Kostym Designindustries.

Employee image
Vill du veta mer om detta case? Kontakta oss gärna!

Fler intressanta artiklar

Hög tid för B2B-företagen att börja mäta och analyseraMotillo Knowledge
Hög tid för B2B-företagen att börja mäta och analysera
I Litiums årliga undersökning e-handelns utveckling inom B2B-segmentet hittar vi som vanligt flera intressanta saker.
Läs mer
10 måsten för en e-handelMotillo Knowledge
10 måsten för en e-handel
Det finns vissa element som varje e-handelssajt bör ha för att förbli relevant och konkurrenskraftig. Här är 10 av våra favoriter!
Läs mer
Wonderful Times Group accelererar via e-handel med MotilloNyhet
Wonderful Times Group accelererar via e-handel med Motillo
Börsnoterade Wonderful Times Group har efter en noggrann utvärdering av marknaden valt Litium som plattform och Motillo som partner för sin e-handelssatsning.
Läs mer