Motillo vinner stort e-handelsuppdrag åt modeföretag

Inom ramen för vårt senaste uppdrag kommer vi att använda vår fulla bredd av kunskap. Vi har nämligen fått i uppdrag att ta ett komplett ansvar för e-handelsförsäljningen åt ett internationellt modeföretag, och inom ramen för uppdraget kommer vi att jobba med varumärkesstrategi, digital marknadsföring, design, teknisk utveckling och SEO.

Nästa generations e-handelskonsult

Fler och fler varumärken, såväl nya som befintliga, har upptäckt potentialen i att använda egna digitala plattformar för att skapa hög service för sina återförsäljare, såväl som att kunna ha en direktförsäljning till konsumenter. 

Att sälja direkt till konsument kräver dock andra rutiner än att sälja till återförsäljare och detta ställer därför nya krav på varumärken som vill addera denna försäljningskanal. Att anställa ett komplett internt team med denna kompetens kan vara såväl tidsödande som kostsamt och konkurrerar med intern tid som behöver läggas på andra uppgifter.

På Motillo har vi många års erfarenhet av praktisk e-handelsförsäljning och har utifrån detta skapat ett erbjudande som vi kallar för Motillo Growth Team, som löser detta problem.

Motillo Growth Team - en nyckelfärdig e-handelskanal

I vårt senaste uppdrag kommer vi att ta ett komplett ansvar för kundens e-handelskanal. Vi börjar med att förstå varumärket bättre, analyserar vilka styrkor som ska lyftas fram och jämför detta med konkurrenterna. Baserat på våra slutsatser tar vi sedan fram en strategi för hur detta varumärke bör agera online för att nå framgång och vi tar fram en e-handelslösning som stöttar detta på bästa sätt. 

Det viktigaste är dock att vi inte stannar där. Vi tycker nämligen att det är absolut avgörande att vi även kan utföra det vi själva föreslår. I detta uppdrag kommer vi därför att ta hand om allt ifrån annonsering i olika kanaler, contentarbete, webbanalys, löpande SEO-arbete, kundtjänstärenden och kontakter med tredjepartslogistik.

Global e-handelsförsäljning till konsument och återförsäljare

E-handelslösningen bygger på Litium och integreras mot extern tredjepartslogistik, samt externa verktyg för analys och marknadsföring. 

Försäljningen riktar sig mot en global målgrupp och lanseringen kommer att ske senare under detta år.

Employee image
Hör gärna av dig så berättar vi mer om hur vi jobbar med våra e-handelsuppdrag.

Fler intressanta artiklar

Hulténs väljer Motillo som ny e-handelspartner
Hulténs väljer Motillo som ny e-handelspartner
Hulténs, som har mer än 40 år i branschen, erbjuder trädgårdsmöbler, grillar och inredning för ett njutningsfullt liv. De väljer nu Motillo som ny partner för sin Litium-lösning.
Läs mer
Välkommen på e-handelsfrukost - Värmland EditionNyhet
Välkommen på e-handelsfrukost - Värmland Edition
I Värmland är vi duktiga på mycket, inte minst på e-handel! Förutom att utveckla e-handel har Motillo även ett Growth Team som fokuserar på att skapa lönsam tillväxt för våra kunder.
Läs mer
Code and Cheers - precis vad det låter som 🤖🍻Nyhet
Code and Cheers - precis vad det låter som 🤖🍻
Vi tänkte att det vore kul att gå på en AW med andra utvecklare och prestigelöst snacka kod, Chat GPT-prompts eller helt enkelt bara hänga och ha trevligt. Sagt och gjort - Code and Cheers uppfanns! 💡
Läs mer