Motillo vinner stort e-handelsuppdrag åt modeföretag

Inom ramen för vårt senaste uppdrag kommer vi att använda vår fulla bredd av kunskap. Vi har nämligen fått i uppdrag att ta ett komplett ansvar för e-handelsförsäljningen åt ett internationellt modeföretag, och inom ramen för uppdraget kommer vi att jobba med varumärkesstrategi, digital marknadsföring, design, teknisk utveckling och SEO.

Nästa generations e-handelskonsult

Fler och fler varumärken, såväl nya som befintliga, har upptäckt potentialen i att använda egna digitala plattformar för att skapa hög service för sina återförsäljare, såväl som att kunna ha en direktförsäljning till konsumenter. 

Att sälja direkt till konsument kräver dock andra rutiner än att sälja till återförsäljare och detta ställer därför nya krav på varumärken som vill addera denna försäljningskanal. Att anställa ett komplett internt team med denna kompetens kan vara såväl tidsödande som kostsamt och konkurrerar med intern tid som behöver läggas på andra uppgifter.

På Motillo har vi många års erfarenhet av praktisk e-handelsförsäljning och har utifrån detta skapat ett erbjudande som vi kallar för Motillo Growth Team, som löser detta problem.

Motillo Growth Team - en nyckelfärdig e-handelskanal

I vårt senaste uppdrag kommer vi att ta ett komplett ansvar för kundens e-handelskanal. Vi börjar med att förstå varumärket bättre, analyserar vilka styrkor som ska lyftas fram och jämför detta med konkurrenterna. Baserat på våra slutsatser tar vi sedan fram en strategi för hur detta varumärke bör agera online för att nå framgång och vi tar fram en e-handelslösning som stöttar detta på bästa sätt. 

Det viktigaste är dock att vi inte stannar där. Vi tycker nämligen att det är absolut avgörande att vi även kan utföra det vi själva föreslår. I detta uppdrag kommer vi därför att ta hand om allt ifrån annonsering i olika kanaler, contentarbete, webbanalys, löpande SEO-arbete, kundtjänstärenden och kontakter med tredjepartslogistik.

Global e-handelsförsäljning till konsument och återförsäljare

E-handelslösningen bygger på Litium och integreras mot extern tredjepartslogistik, samt externa verktyg för analys och marknadsföring. 

Försäljningen riktar sig mot en global målgrupp och lanseringen kommer att ske senare under detta år.

Employee image
Hör gärna av dig så berättar vi mer om hur vi jobbar med våra e-handelsuppdrag.

Fler intressanta artiklar

Attributionsmodeller över olika plattformar gör analysarbetet komplextMotillo Knowledge
Attributionsmodeller över olika plattformar gör analysarbetet komplext
I dagens marknadsföringslandskap är det viktigt att kunna mäta och förstå effektiviteten av annonsering. När det gäller annonsering på sociala medier och SEM finns det olika attributionsmodeller som används.
Läs mer
En månad kvar med Universal Analytics - 1 av 10 e-handlare har fortfarande inte GA4Nyhet
En månad kvar med Universal Analytics - 1 av 10 e-handlare har fortfarande inte GA4
Vi har tagit tempen på drygt 100 av Sveriges största e-handlare för att se hur många som är redo när Universal Analytics släcks ner.
Läs mer
Cristoffer Gustafsson går från exjobb till anställningNyhet
Cristoffer Gustafsson går från exjobb till anställning
Under våren har Cristoffer gjort sitt exjobb på Motillo, ett exjobb som visade sig bära frukt.
Läs mer