Norma ökar sin digitala satsning med hjälp av Motillo

I mer än hundra år har Norma Precision AB, Åmotfors, tillverkat finkalibrig ammunition och årligen produceras 30 miljoner patroner i 110 olika kalibrar. Norma är utan tvekan ett företag med en historia som många endast kan drömma om.

Inför 2014 ökar Norma sin satsning i de digitala kanalerna och har i samband med detta valt att ge Motillo ansvaret för att realisera denna satsning. Steg ett är att uppgradera webben till EPiServer 7.5, vilket ger helt nya möjligheter att anpassa innehåll efter olika målgrupper, och inte minst att följa upp resultatet på ett effektivt sätt.

- Motillo är en viktig del i steget upp till nästa nivå inom det digitala och vi ser redan nu nya möjligheter att utnyttja EPiServer-plattformen som vi använder sedan några år tillbaka. Med Motillo får vi hjälp som är anpassad till vårt sätt att jobba, och de kommer med både strategiska och operativa tips som hjälper oss framåt. De är även en bra kontakt gentemot våra andra samarbetspartners inom de sociala medierna, berättar Carin Höglund, Marketing Service, Norma.

- Det ska bli otroligt spännande att få jobba ihop med Norma. Deras produkter står för absolut toppkvalitet och de är sedan lång tid tillbaka dessutom officiell Kunglig Hovleverantör. Nu ska vi hjälpa Norma att dra ännu mer nytta av de möjligheter som de digitala kanalerna erbjuder, kommenterar Jakob Twedmark, VD på Motillo.

Fler intressanta artiklar

Adam Clettborn gillar både digital och fysisk utvecklingIntervju
Adam Clettborn gillar både digital och fysisk utveckling
Adam har varit intresserad av datorer och teknik hela livet. För honom är det viktigt med komplexa uppgifter som gör att han måste tänka till och hela tiden utvecklas. Det får han på Motillo.
Läs mer
Spionera på dina konkurrenter med en SEO GAP-analysMotillo Knowledge
Spionera på dina konkurrenter med en SEO GAP-analys
En SEO GAP-analys är en metod för att identifiera skillnaden mellan olika sajter när det kommer till vilka sökord de rankar på.
Läs mer
Victor Axelsson är landslagsmannen som blev webbutvecklareIntervju
Victor Axelsson är landslagsmannen som blev webbutvecklare
Här får du veta mer om Victor och resan som han har gjort från webbutveckling till att även ta ett ansvar som teamledare.
Läs mer