Norma ökar sin digitala satsning med hjälp av Motillo

I mer än hundra år har Norma Precision AB, Åmotfors, tillverkat finkalibrig ammunition och årligen produceras 30 miljoner patroner i 110 olika kalibrar. Norma är utan tvekan ett företag med en historia som många endast kan drömma om.

Inför 2014 ökar Norma sin satsning i de digitala kanalerna och har i samband med detta valt att ge Motillo ansvaret för att realisera denna satsning. Steg ett är att uppgradera webben till EPiServer 7.5, vilket ger helt nya möjligheter att anpassa innehåll efter olika målgrupper, och inte minst att följa upp resultatet på ett effektivt sätt.

- Motillo är en viktig del i steget upp till nästa nivå inom det digitala och vi ser redan nu nya möjligheter att utnyttja EPiServer-plattformen som vi använder sedan några år tillbaka. Med Motillo får vi hjälp som är anpassad till vårt sätt att jobba, och de kommer med både strategiska och operativa tips som hjälper oss framåt. De är även en bra kontakt gentemot våra andra samarbetspartners inom de sociala medierna, berättar Carin Höglund, Marketing Service, Norma.

- Det ska bli otroligt spännande att få jobba ihop med Norma. Deras produkter står för absolut toppkvalitet och de är sedan lång tid tillbaka dessutom officiell Kunglig Hovleverantör. Nu ska vi hjälpa Norma att dra ännu mer nytta av de möjligheter som de digitala kanalerna erbjuder, kommenterar Jakob Twedmark, VD på Motillo.

Fler intressanta artiklar

Bufab och Apex väljer Motillo som ny e-handelspartner
Nyhet
Kundcase
Litium
Bufab och Apex väljer Motillo som ny e-handelspartner
Bufab är en global supply chain-partner som erbjuder ett omfattande sortiment av C-parts, från traditionella fästelement till komplexa, bearbetade och monterade komponenter i olika material.
Läs mer
Vi välkomnar Elin Åberg till Motillo!
Nyhet
Vi välkomnar Elin Åberg till Motillo!
Planen var att jobba som kommunikatör men hon hittade sitt kall inom projektledning. Nu har Elin börjat på Motillo och här kan du lära känna henne bättre.
Läs mer
Strukturerad data för e-handel
Growth Team
SEO
Utveckling
Strukturerad data för e-handel
Strukturerad data var tidigare en nice-to-have-grej, men har nu blivit mycket viktigare. Om du driver en e-handel är detta ett sätt för dig att få sökrobotar och även AI-algoritmer att förstå dina produkter bättre.
Läs mer