Nu lanserar vi Familywalls - ny e-handel inom tapeter och posters

Vi har jobbat intensivt med att utveckla den nya e-handelssajten Familywalls, en ambitiös satsning inom segmentet för standardtapeter, fototapeter och posters. Plattformen är integrerad med externa bildbanker vilket möjliggör ett enormt sortiment på över 20 miljoner motiv. Utöver detta har även en unik tjänst för tapetköpare tagits fram.

Intresset för inredning fortsätter att öka i Sverige och Norden. Samtidigt är det ibland onödigt krångligt att hitta inspiration och att välja rätt produkter. Detta vill nya sajten Familywalls råda bot på.

Besökaren märker direkt att det finns ett enormt stort urval av motiv att välja på. Cirka 35 000 utvalda motiv av fototapeter har kategoriserats, men genom en integration till två stora bildbanker går det även att söka externt bland över 20 miljoner motiv.

För den som hellre vill skapa en helt unik fototapet baserat på en egen bild går det givetvis bra att göra det också. Familywalls tar sig också an marknaden för posters och tavlor och på samma sätt som med fototapeterna så erbjuds ett stort sortiment av spännande motiv att välja på.

Slutligen såg vi ett behov av att även underlätta för den som väljer att inreda med standardtapeter. Vi har utvecklat en spännande tjänst som vi kallar för ”Swipe & Pick”, som presenterar ett antal tapeter och låter kunden ge tummen upp eller tummen ner. Så snart algoritmen hittat ett mönster så presenteras ett större urval av den typ av tapeter som kunden visat intresse för. Men det stannar inte där. Kunden kan även be sina vänner om hjälp att välja. Genom att välja ut ett antal favoriter kan kunden sedan dela en länk på t ex Facebook - och låta vännerna gå in och rösta på sina favoriter.

I detta uppdrag har vi jobbat med strategirådgivningdesign och teknisk utveckling

Besök gärna Familywalls.se och testa dig runt själv!

Employee image
Nyfiken på vad vi kan göra för dig? Hör gärna av dig så berättar vi mer om hur vi jobbar med våra e-handelsuppdrag.

Fler intressanta artiklar

Grimfrost väljer Motillo som ny e-handelspartnerNyhet
Grimfrost väljer Motillo som ny e-handelspartner
Grimfrost grundades 2014 och har snabbt blivit ett starkt varumärke globalt, med sina produkter inspirerade av den Skandinaviska forntiden. Via e-handel omsatte de förra året närmare 60 miljoner SEK.
Läs mer
Jays Headphones väljer Motillo som ny e-handelspartnerNyhet
Jays Headphones väljer Motillo som ny e-handelspartner
Vi är glada över förtroendet att få hjälpa Jays Headphones med deras e-handelsförsäljning.
Läs mer
Nyfiken på att börja med e-handel?Motillo Knowledge
Nyfiken på att börja med e-handel?
Nyfiken på att höra mer om vad B2B-bolag kan göra för att vässa sitt digitala erbjudande eller vad mindre butiksägare kan göra för att komma igång med e-handel?
Läs mer