Nu lanserar vi Familywalls - ny e-handel inom tapeter och posters

Vi har jobbat intensivt med att utveckla den nya e-handelssajten Familywalls, en ambitiös satsning inom segmentet för standardtapeter, fototapeter och posters. Plattformen är integrerad med externa bildbanker vilket möjliggör ett enormt sortiment på över 20 miljoner motiv. Utöver detta har även en unik tjänst för tapetköpare tagits fram.

Intresset för inredning fortsätter att öka i Sverige och Norden. Samtidigt är det ibland onödigt krångligt att hitta inspiration och att välja rätt produkter. Detta vill nya sajten Familywalls råda bot på.

Besökaren märker direkt att det finns ett enormt stort urval av motiv att välja på. Cirka 35 000 utvalda motiv av fototapeter har kategoriserats, men genom en integration till två stora bildbanker går det även att söka externt bland över 20 miljoner motiv.

För den som hellre vill skapa en helt unik fototapet baserat på en egen bild går det givetvis bra att göra det också. Familywalls tar sig också an marknaden för posters och tavlor och på samma sätt som med fototapeterna så erbjuds ett stort sortiment av spännande motiv att välja på.

Slutligen såg vi ett behov av att även underlätta för den som väljer att inreda med standardtapeter. Vi har utvecklat en spännande tjänst som vi kallar för ”Swipe & Pick”, som presenterar ett antal tapeter och låter kunden ge tummen upp eller tummen ner. Så snart algoritmen hittat ett mönster så presenteras ett större urval av den typ av tapeter som kunden visat intresse för. Men det stannar inte där. Kunden kan även be sina vänner om hjälp att välja. Genom att välja ut ett antal favoriter kan kunden sedan dela en länk på t ex Facebook - och låta vännerna gå in och rösta på sina favoriter.

I detta uppdrag har vi jobbat med strategirådgivningdesign och teknisk utveckling

Besök gärna Familywalls.se och testa dig runt själv!

Employee image
Nyfiken på vad vi kan göra för dig? Hör gärna av dig så berättar vi mer om hur vi jobbar med våra e-handelsuppdrag.

Fler intressanta artiklar

Hög tid för B2B-företagen att börja mäta och analyseraMotillo Knowledge
Hög tid för B2B-företagen att börja mäta och analysera
I Litiums årliga undersökning e-handelns utveckling inom B2B-segmentet hittar vi som vanligt flera intressanta saker.
Läs mer
10 måsten för en e-handelMotillo Knowledge
10 måsten för en e-handel
Det finns vissa element som varje e-handelssajt bör ha för att förbli relevant och konkurrenskraftig. Här är 10 av våra favoriter!
Läs mer
Wonderful Times Group accelererar via e-handel med MotilloNyhet
Wonderful Times Group accelererar via e-handel med Motillo
Börsnoterade Wonderful Times Group har efter en noggrann utvärdering av marknaden valt Litium som plattform och Motillo som partner för sin e-handelssatsning.
Läs mer