SEAB väljer Motillo som e-handelspartner för sin nya satsning

Historien om SEAB började för 50 år sedan. Målsättningen var att bli det företag som såg till att den svenska marknaden hade tillgång till de bästa produkterna för bilvård. Idag omsätter SEAB 450 miljoner och sysselsätter 110 personer i Norden.

SEAB fortsätter nu sin spännande resa genom att satsa på e-handel och digital försäljning. I samband med detta har vi fått förtroendet att utveckla deras nya e-handelslösning, som bygger på Litium med inbyggt PIM-system. Lösningen kommer även att integreras mot Microsoft Navision och kommer att stötta försäljningen i de nordiska länderna.

 

 

Modern e-handelsplattform med inbyggt PIM för att effektivisera B2B-handeln

SEAB:s huvudverksamhet idag är inriktad på försäljning till återförsäljare och proffsanvändare. Den nya lösningen har till uppgift att utöka tillgängligheten för befintliga och nya kunder, och effektivisera försäljningsprocessen internt.

Genom ett inbyggt PIM-system i e-handelsplattformen Litium går det snabbt och enkelt att hålla tusentals artiklar uppdaterade med relevant produktinformation och bilder, riktade mot flera olika marknader.

Integration mellan Litium och Microsoft Navision

Inom ramen för uppdraget kommer en anpassad integration mellan Litium och affärssystemet Microsoft Navision att utvecklas. Integrationen säkerställer att kunduppgifter, orderinformation, lagersaldo och prisuppgifter alltid är uppdaterat och korrekt i båda systemen.

Spännande bransch i förändring

- Våra kunder finns inom många branscher, men just fordonsbranschen har alltid varit extra intressant för oss. Precis som inom andra områden så händer det mycket just nu, och det är viktigt för alla företag som vill ha en god utveckling att anpassa sig, och dra nytta av denna förändring. Det är verkligen kul att höra SEAB:s visioner inom detta område, och vi är mycket glada över att vi har fått förtroendet att vara deras e-handelspartner på denna resa, kommenterar Jakob Twedmark, VD Motillo.

 

Fler intressanta artiklar

Goda råd till e-handelschefen inom B2B för 2023Motillo Knowledge
Goda råd till e-handelschefen inom B2B för 2023
Ansvarar du för e-handeln i ett B2B-bolag och tycker att det kan vara svårt att få gehör internt kring dina idéer? Här går vi igenom några steg på vägen som förhoppningsvis gör ditt arbete enklare.
Läs mer
Vi välkomnar Kevin Peelman till teamet!Nyhet
Vi välkomnar Kevin Peelman till teamet!
Kevin Peelman är 25-åringen som lämnade hemlandet Belgien för en lugnare tillvaro närmare naturen i Sverige.
Läs mer
Hur fungerar SEO och CRO tillsammans?Motillo Knowledge
Hur fungerar SEO och CRO tillsammans?
Man kan tro att SEO och CRO handlar om två olika saker, men det stämmer inte helt. I den här artikeln förklarar jag varför det inte är så.
Läs mer