Start & Generator väljer Motillo som ny e-handelspartner

Vi är så glada över att få vara med på tåget när Start & Generator väljer att öka satsningen på sin digitala försäljningskanal. Uppdraget består i att utveckla en ny e-handelslösning baserad på Litiums e-handelsplattform, men även att aktivt bidra till företagets tillväxt genom vårt erbjudande Motillo Growth Team.

Start & Generator har en lång historia som specialister inom - just det - startmotorer och generatorer. Deras expertkunskap har gjort dem till ett självklart val för såväl verkstäder, grossister som privatpersoner.

Nu är Start & Generator redo att ta nästa steg och har därför valt Motillo som e-handelspartner och Litium som e-handelsplattform. Lösningen kommer att integreras mot företagets ERP/affärssystem och en anpassad hantering av stora mängder fordonsinformation kommer att tas fram. Att hitta rätt produkt till sitt fordon är centralt och det ställer krav på såväl användarvänlighet som teknisk struktur.

Start & Generator har även valt att ta del av vårt nya erbjudande Motillo Growth Team. Det innebär konkret att vi tar ett utökat ansvar för att den framtagna lösningen nyttjas maximalt, genom att vi analyserar olika marknadsföringskanaler och optimerar den löpande kundbearbetningen. Vi är övertygade om att tillväxt för e-handelsverksamheter kräver ett aktivt arbetssätt och kunskap om e-handelskanalen, och vi är väldigt glada att få inleda detta arbete med Start & Generator.

Fler intressanta artiklar

Webinar - Förbered din webbplats för de kommande tillgänglighetskraven
Event
Webinar - Förbered din webbplats för de kommande tillgänglighetskraven
Motillo och Litium bjuder in till ett kostnadsfritt webinar med vår Frontend Lead Developer Joakim Gudmunds och UX designer Sebastian Edman
Läs mer
Code in the Dark 29 november
Event
Code in the Dark 29 november
Är du redo för en kväll fylld av kodning och gött häng? Bra! Då ska du markera den 29 november i din kalender för Code in the Dark 🤖🍻
Läs mer
Varför skiljer sig konverteringsdata mellan GA4 och Google Ads?
Growth Team
SEM
Varför skiljer sig konverteringsdata mellan GA4 och Google Ads?
Undrar du varför Google Analytics 4 och Google Ads visar olika konverteringssiffror? Läs mer om de vanligaste orsakerna bakom skillnaderna och få tips på hur du tolkar datan smartast!
Läs mer