Stora prestandaförbättringar i NopCommerce 4.0

Nyligen lanserades NopCommerce 4.0 och den största nyheten är att plattformen har migrerats till .NET Core 2.0. Våra egna tester mellan 3.9 och 4.0 visar upp till 70% snabbare laddtider och vi har nyligen genomfört vårt första uppgraderingsprojekt. 

Nyheter i NopCommerce 4.0 - dags att uppgradera?


Den största nyheter i NopCommerce 4.0, som lanserades i november 2017, är att plattformen har migrerats till .NET Core 2.0, vilket har gett stora prestandaförbättringar. Våra egna tester mellan 3.9 och 4.0 visar upp till 70% snabbare laddtider på kategorisidor och vi har nyligen genomfört ett första uppgraderingsprojekt.

Följande delar är nytt i 4.0 och har förbättrat prestandan markant:

  • Flyttat Javascriptfiler och inline-scripts till footern
  • Schemalagda jobb körs genom http-requests (och inte i bakgrunden)
  • Respons-kompression
  • Bundlade css-/javascriptfiler och minifierade filer lagras på filsystemet
  • Fler SQL-server-index
  • Cache av butiker, valutor och språk (laddas ej in för varje http-request)
  • Snabbare Azure BLOB-support (med cache-stöd)
  • Plus mängder av ytterligare prestandaförbättringar

 

Fler intressanta artiklar

Optimera din e-handel med heatmaps
Optimera din e-handel med heatmaps
Att driva en e-handel kräver kontinuerlig analys och optimering för att möta kundernas förväntningar och maximera konverteringar. Ett kraftfullt verktyg som blivit alltmer populärt för denna typ av analys är heatmaps.
Läs mer
Få en granskning av Paid Social - värde 50 000 kr
Få en granskning av Paid Social - värde 50 000 kr
Är du e-handlare som annonserar på sociala medier och är osäker på vad du egentligen får för resultat? Ta då chansen att få dina kampanjer synade i sömmarna av vår specialist inom Paid social.
Läs mer
Webinar: Det spelar ingen roll vilken plattform du väljer
Webinar: Det spelar ingen roll vilken plattform du väljer
Motillos VD Jakob har jobbat med e-handel i 20 år och har träffat många B2B-företag under den tiden. I detta webinar summerar han sina tankar kring vad som skapar framgång inom B2B.
Läs mer