Svenska Spels nya mobiltjänst har nu beta-lanserats

I augusti 2013 fick vi förtroendet att delta i utvecklingen av Svenska Spels nya mobiltjänst. För några veckor sedan lanserades en betaversion som kommer att vara tillgänglig fram tills den stora lanseringen sker.

Användaren märker direkt att mobiltjänsten har fått ett enhetligt utseende där igenkänningen mellan de olika spelen är betydligt större än tidigare.

De allra största skillnaderna är kanske ändå det som inte syns vid första ögonkastet: plattformsbytet. I samband med nylanseringen av mobiltjänsten har nämligen majoriteten av all teknik bytts ut mot moderna ramverk som NodeJS och Backbone.js. Svenska Spel står därmed väl rustade för att erbjuda sina kunder förstklassiga digitala spelupplevelser.

Vårt uppdrag hos Svenska Spel har nu förlängts och vi kommer att delta även i vidareutvecklingen av den nya mobiltjänsten.

Fler intressanta artiklar

Attributionsmodeller över olika plattformar gör analysarbetet komplextMotillo Knowledge
Attributionsmodeller över olika plattformar gör analysarbetet komplext
I dagens marknadsföringslandskap är det viktigt att kunna mäta och förstå effektiviteten av annonsering. När det gäller annonsering på sociala medier och SEM finns det olika attributionsmodeller som används.
Läs mer
En månad kvar med Universal Analytics - 1 av 10 e-handlare har fortfarande inte GA4Nyhet
En månad kvar med Universal Analytics - 1 av 10 e-handlare har fortfarande inte GA4
Vi har tagit tempen på drygt 100 av Sveriges största e-handlare för att se hur många som är redo när Universal Analytics släcks ner.
Läs mer
Cristoffer Gustafsson går från exjobb till anställningNyhet
Cristoffer Gustafsson går från exjobb till anställning
Under våren har Cristoffer gjort sitt exjobb på Motillo, ett exjobb som visade sig bära frukt.
Läs mer