Svenssons i Lammhult väljer Motillo i Karlstad

En av Sveriges ledande detaljhandelskedjor, Svenssons i Lammhult, fortsätter sin satsning på e-handel och har i samband med detta valt Motillo som ny partner. Vi kommer att axla ett helhetsansvar för Svenssons e-handelslösning, som består av Episerver Commerce, Inriver PIM-system och integration till affärssystem och betalningslösningar.

Grunden till Svenssons i Lammhult lades för över 100 år sedan, när Erik Svensson startade snickeri i sitt torp utanför Lammhult, kanske inspirerad av sin far herrgårdssnickaren Sven Johannesson. Erik Svensson hade under 1900-talets början deltagit i en hemslöjdsutställning med glödritade möbler. 

Idag, 2018, har företaget sex stycken butiker och omsätter över 300 MSEK.

Multikanalförsäljning med växande andel e-handel

Svenssons försäljning via e-handel ökar stadigt och står för en allt större del av omsättningen. En del i vårt uppdrag är att öka försäljningen via e-handel, vilket innebär att vi bistår med såväl teknisk som strategisk e-handelskompetens, genom ett nära samarbete med Svenssons eget team.

Episerver Commerce och Inriver PIM-system

Den tekniska lösningen bygger på Episerver Commerce med integration till Inriver PIM-system, Loop54 sökmotor, samt företagets affärssystem. 

Spännande satsning påbörjas under hösten

Svenssons kommer under hösten och vintern att ta flera viktiga steg framåt när det kommer till e-handelssatsningen och väljer att i samband med detta inleda samarbetet med Motillo. Flera spännande initiativ inleds omgående och kommer att se dagens ljus senare i höst.

- Det är extra givande att få jobba med kunder som har höga ambitioner och ett stort eget driv och Svenssons är verkligen ett exempel på detta. Att vi nu har fått detta förtroende av Svenssons är vi mycket glada för, och vi ser verkligen fram emot att få inleda detta samarbete, kommenterar Jakob Twedmark, VD Motillo.

Fler intressanta artiklar

Attributionsmodeller över olika plattformar gör analysarbetet komplextMotillo Knowledge
Attributionsmodeller över olika plattformar gör analysarbetet komplext
I dagens marknadsföringslandskap är det viktigt att kunna mäta och förstå effektiviteten av annonsering. När det gäller annonsering på sociala medier och SEM finns det olika attributionsmodeller som används.
Läs mer
En månad kvar med Universal Analytics - 1 av 10 e-handlare har fortfarande inte GA4Nyhet
En månad kvar med Universal Analytics - 1 av 10 e-handlare har fortfarande inte GA4
Vi har tagit tempen på drygt 100 av Sveriges största e-handlare för att se hur många som är redo när Universal Analytics släcks ner.
Läs mer
Cristoffer Gustafsson går från exjobb till anställningNyhet
Cristoffer Gustafsson går från exjobb till anställning
Under våren har Cristoffer gjort sitt exjobb på Motillo, ett exjobb som visade sig bära frukt.
Läs mer