Turtle Wax lanserar e-handel för bilvårdsprodukter

I samband med Bilsport Performance & Custom Motor Show 2019 presenterades nyheten att Turtle Wax lanserar e-handel för sitt marknadsledande sortiment av bilvårdsprodukter.

Fler och fler tillverkare och varumärkesägare väljer att möta slutkonsumenterna genom digitala kanaler och den senaste i raden är Turtle Wax, världens största tillverkare av bilvårdsprodukter för konsument. 

I Norden är det SEAB som är generalagent för Turtle Wax och i samband med Bilsport Performance & Custom Motor Show 2019 lanserades den nya e-handeln Bilvård.se, exklusivt för Turtle Wax-produkter.

3 snabba frågor

Viveca Löf, du är Chief Digital Officer på SEAB som står bakom den nya e-handeln. Varför har ni valt att lansera en e-handel mot slutkonsument?

- Vi lanserar vår nya sajt för att stärka vår digitala närvaro och jobba med fler kanaler för att nå ut till slutanvändarna av våra produkter. Vi har strävat efter att lansera en sida där man kan hitta information kring våra produkter, inspiration kring bilvård och söka ny kunskap i sitt bilvårdande och i slutändan självklart stärka varumärket Turtle Wax, berättar Viveca Löf.

Är bilbranschen en traditionell bransch eller finns det utrymme för att tänka nytt?

- Generellt sett så är bilbranschen ganska traditionell, men det finns alltid utrymme för nytänkande. Med tanke på den ökande förändringstakten vi ser runt omkring oss, särskilt på den digitala spelplanen, behöver även traditionella branscher hänga med, fortsätter Viveca.

Slutligen, vad har ni fått för mottagande av konsumenterna?

- Sajten lanserades i påskhelgen i samband med ett av våra största konsumentevenemang, och det vackra vårvädret till trots så har vi sett en högre trafik än vad vi vågade hoppas på, så vi får väl säga att mottagandet hittills varit positivt, avslutar Viveca Löf.

Litium 7 och integration till Microsoft Dynamics NAV

Lösningen baseras på e-handelsplattformen Litium 7 och en komplett integration till affärssystemet Microsoft Dynamics NAV, som effektivt synkroniserar produkter, priser, lagersaldo, kunddata och ordrar.

Bilden visar Turtle Wax Dodge Charger RTR, ett helt unikt bygge som har visats upp på mässor runt om i världen. Se nedanstående klipp när Jay Leno får ta en närmare till på bilen:

Employee image
Hör gärna av dig så berättar vi mer om hur vi jobbar med våra e-handelsuppdrag.

Fler intressanta artiklar

Hög tid för B2B-företagen att börja mäta och analyseraMotillo Knowledge
Hög tid för B2B-företagen att börja mäta och analysera
I Litiums årliga undersökning e-handelns utveckling inom B2B-segmentet hittar vi som vanligt flera intressanta saker.
Läs mer
10 måsten för en e-handelMotillo Knowledge
10 måsten för en e-handel
Det finns vissa element som varje e-handelssajt bör ha för att förbli relevant och konkurrenskraftig. Här är 10 av våra favoriter!
Läs mer
Wonderful Times Group accelererar via e-handel med MotilloNyhet
Wonderful Times Group accelererar via e-handel med Motillo
Börsnoterade Wonderful Times Group har efter en noggrann utvärdering av marknaden valt Litium som plattform och Motillo som partner för sin e-handelssatsning.
Läs mer