Turtle Wax lanserar e-handel för bilvårdsprodukter

I samband med Bilsport Performance & Custom Motor Show 2019 presenterades nyheten att Turtle Wax lanserar e-handel för sitt marknadsledande sortiment av bilvårdsprodukter.

Fler och fler tillverkare och varumärkesägare väljer att möta slutkonsumenterna genom digitala kanaler och den senaste i raden är Turtle Wax, världens största tillverkare av bilvårdsprodukter för konsument. 

I Norden är det SEAB som är generalagent för Turtle Wax och i samband med Bilsport Performance & Custom Motor Show 2019 lanserades den nya e-handeln Bilvård.se, exklusivt för Turtle Wax-produkter.

3 snabba frågor

Viveca Löf, du är Chief Digital Officer på SEAB som står bakom den nya e-handeln. Varför har ni valt att lansera en e-handel mot slutkonsument?

- Vi lanserar vår nya sajt för att stärka vår digitala närvaro och jobba med fler kanaler för att nå ut till slutanvändarna av våra produkter. Vi har strävat efter att lansera en sida där man kan hitta information kring våra produkter, inspiration kring bilvård och söka ny kunskap i sitt bilvårdande och i slutändan självklart stärka varumärket Turtle Wax, berättar Viveca Löf.

Är bilbranschen en traditionell bransch eller finns det utrymme för att tänka nytt?

- Generellt sett så är bilbranschen ganska traditionell, men det finns alltid utrymme för nytänkande. Med tanke på den ökande förändringstakten vi ser runt omkring oss, särskilt på den digitala spelplanen, behöver även traditionella branscher hänga med, fortsätter Viveca.

Slutligen, vad har ni fått för mottagande av konsumenterna?

- Sajten lanserades i påskhelgen i samband med ett av våra största konsumentevenemang, och det vackra vårvädret till trots så har vi sett en högre trafik än vad vi vågade hoppas på, så vi får väl säga att mottagandet hittills varit positivt, avslutar Viveca Löf.

Litium 7 och integration till Microsoft Dynamics NAV

Lösningen baseras på e-handelsplattformen Litium 7 och en komplett integration till affärssystemet Microsoft Dynamics NAV, som effektivt synkroniserar produkter, priser, lagersaldo, kunddata och ordrar.

Bilden visar Turtle Wax Dodge Charger RTR, ett helt unikt bygge som har visats upp på mässor runt om i världen. Se nedanstående klipp när Jay Leno får ta en närmare till på bilen:

Employee image
Hör gärna av dig så berättar vi mer om hur vi jobbar med våra e-handelsuppdrag.

Fler intressanta artiklar

Adam Clettborn gillar både digital och fysisk utvecklingIntervju
Adam Clettborn gillar både digital och fysisk utveckling
Adam har varit intresserad av datorer och teknik hela livet. För honom är det viktigt med komplexa uppgifter som gör att han måste tänka till och hela tiden utvecklas. Det får han på Motillo.
Läs mer
Spionera på dina konkurrenter med en SEO GAP-analysMotillo Knowledge
Spionera på dina konkurrenter med en SEO GAP-analys
En SEO GAP-analys är en metod för att identifiera skillnaden mellan olika sajter när det kommer till vilka sökord de rankar på.
Läs mer
Victor Axelsson är landslagsmannen som blev webbutvecklareIntervju
Victor Axelsson är landslagsmannen som blev webbutvecklare
Här får du veta mer om Victor och resan som han har gjort från webbutveckling till att även ta ett ansvar som teamledare.
Läs mer