Hösten fortsätter i full fart och vi välkomnar tre nya härliga kunder till oss: Länna Möbler, Elodie och Childrens House!
Länna Möbler accelererar sin e-handelstillväxt
Vi har fått förmånen att hjälpa Länna Möbler, en ledande återförsäljare av kvalitets- och designmöbler, att fortsätta att utveckla sin e-handelsförsäljning. Vi tar därmed över vidareutveckling av deras e-handelsplattform, baserad på Optimizely, integrerad med Loop54 för sök och personalisering, samt ytterligare ett antal externa system. Vi har satt ihop ett team av utvecklare, designer och rådgivare och lägger tillsammans med Länna Möbler en plan för hur e-handelskanalen ska utvecklas för att möta deras ambitiösa tillväxtmål.
- Länna Möbler har ett fantastiskt team hos sig och de lyckades prestera en tillväxt på över 50 % förra året. Vi är hedrade över att få bli deras nya e-handelspartner på den fortsatta resan, säger Jakob Twedmark, VD på Motillo.
Elodie - Making life with children even more beautiful
Vi har även satt igång ett arbete med Elodie, där vi dels tar vid som ny partner för den tekniska utvecklingen av deras Litium-baserade e-handelsplattform, och även kommer att jobba aktivt med olika försäljningsdrivande åtgärder inom ramen för vårt Growth Team. Vi tror stenhårt på att en bra e-handelspartner måste ha kunskap inom så väl teknik som strategi för att kunna stötta sina kunder i deras tillväxtresa.
- Elodie är ett jättespännande varumärke som vi är glada att få jobba tillsammans med. De har mängder av egna idéer för sin fortsatta resa, och i kombination med vår samlade kunskap från olika tillväxtbolag inom e-handel så hoppas vi kunna skapa riktigt starka resultat, kommenterar Jakob Twedmark.
Ökat fokus på kundupplevelsen för Childrens House
De senaste veckorna har vi även påbörjat vårt samarbete med Childrens House, vars målsättning är att det ska vara enkelt och roligt att vara barn, ha barn och att vara med barn. Deras e-handel baseras på Litium, integrerad med Loop54, Nosto och Voyado för att få de bästa förutsättningarna för att jobba med hela kundresan. Vi inleder vårt arbete med en så kallad Growth Audit där vi går igenom en mängd olika områden som påverkar e-handelstillväxten och baserat på resultatet av denna så genomför vi tillsammans en mängd olika åtgärder. Utöver rådgivning så kommer vi även att ta hand om all teknisk utveckling av e-handelslösningen, SEO och SEM.
- Redan i uppstartsfasen av vår Growth Audit fick vi en bra samsyn med Childrens House kring var de befinner sig idag och vart de är på väg. Nu kan vi prioritera arbetet på ett effektivt sätt som utgår ifrån verksamhetens förutsättningar och mål, säger Troels Poppe, Head of Growth Team på Motillo.
Byta partner utan att byta plattform?
Om ni har Litium eller Optimizely (fd Episerver) som plattform så är det enkelt att byta e-handelspartner, utan att byta ut sajten. Vi har en strukturerad arbetsprocess som möjliggör ett smidigt byte utan avbrott. Kontakta oss så berättar vi mer om hur det går till.
