Länna Möbler, Elodie och Childrens House väljer Motillo som ny e-handelspartner

Hösten fortsätter i full fart och vi välkomnar tre nya härliga kunder till oss: Länna Möbler, Elodie och Childrens House!

Länna Möbler accelererar sin e-handelstillväxt

Vi har fått förmånen att hjälpa Länna Möbler, en ledande återförsäljare av kvalitets- och designmöbler, att fortsätta att utveckla sin e-handelsförsäljning. Vi tar därmed över vidareutveckling av deras e-handelsplattform, baserad på Optimizely, integrerad med Loop54 för sök och personalisering, samt ytterligare ett antal externa system. Vi har satt ihop ett team av utvecklare, designer och rådgivare och lägger tillsammans med Länna Möbler en plan för hur e-handelskanalen ska utvecklas för att möta deras ambitiösa tillväxtmål.

- Länna Möbler har ett fantastiskt team hos sig och de lyckades prestera en tillväxt på över 50 % förra året. Vi är hedrade över att få bli deras nya e-handelspartner på den fortsatta resan, säger Jakob Twedmark, VD på Motillo.

Elodie - Making life with children even more beautiful

Vi har även satt igång ett arbete med Elodie, där vi dels tar vid som ny partner för den tekniska utvecklingen av deras Litium-baserade e-handelsplattform, och även kommer att jobba aktivt med olika försäljningsdrivande åtgärder inom ramen för vårt Growth Team. Vi tror stenhårt på att en bra e-handelspartner måste ha kunskap inom så väl teknik som strategi för att kunna stötta sina kunder i deras tillväxtresa. 

- Elodie är ett jättespännande varumärke som vi är glada att få jobba tillsammans med. De har mängder av egna idéer för sin fortsatta resa, och i kombination med vår samlade kunskap från olika tillväxtbolag inom e-handel så hoppas vi kunna skapa riktigt starka resultat, kommenterar Jakob Twedmark. 

Ökat fokus på kundupplevelsen för Childrens House

De senaste veckorna har vi även påbörjat vårt samarbete med Childrens House, vars målsättning är att det ska vara enkelt och roligt att vara barn, ha barn och att vara med barn. Deras e-handel baseras på Litium, integrerad med Loop54, Nosto och Voyado för att få de bästa förutsättningarna för att jobba med hela kundresan. Vi inleder vårt arbete med en så kallad Growth Audit där vi går igenom en mängd olika områden som påverkar e-handelstillväxten och baserat på resultatet av denna så genomför vi tillsammans en mängd olika åtgärder. Utöver rådgivning så kommer vi även att ta hand om all teknisk utveckling av e-handelslösningen, SEO och SEM.

- Redan i uppstartsfasen av vår Growth Audit fick vi en bra samsyn med Childrens House kring var de befinner sig idag och vart de är på väg. Nu kan vi prioritera arbetet på ett effektivt sätt som utgår ifrån verksamhetens förutsättningar och mål, säger Troels Poppe, Head of Growth Team på Motillo.

Byta partner utan att byta plattform?

Om ni har Litium eller Optimizely (fd Episerver) som plattform så är det enkelt att byta e-handelspartner, utan att byta ut sajten. Vi har en strukturerad arbetsprocess som möjliggör ett smidigt byte utan avbrott. Kontakta oss så berättar vi mer om hur det går till.

Därför ska ni välja Motillo
Därför ska ni välja Motillo
Att välja partner för sin framtida e-handelsresa kan vara svårt. Det handlar trots allt om att lägga en väldigt viktig del av sin verksamhet i någon annans händer. Låt oss berätta vad det innebär att välja Motillo.
Läs mer

Fler intressanta artiklar

Cyberphoto väljer Motillo som ny e-handelspartner
Cyberphoto väljer Motillo som ny e-handelspartner
En av Sveriges äldsta e-handlare, Cyberphoto, väljer Motillo som ny partner för sin framtida e-handelsresa.
Läs mer
Därför är SEO viktigt vid migrering till ny plattformMotillo Knowledge
Därför är SEO viktigt vid migrering till ny plattform
Hur viktigt är SEO när man vill migrera till en ny plattform och lansera en ny e-handel? Vi går igenom två exempel som visar hur det kan gå både med och utan SEO.
Läs mer
Är titlar och beskrivningar fortfarande viktiga?Motillo Knowledge
Är titlar och beskrivningar fortfarande viktiga?
Det är en fråga jag faktiskt fick här för några dagar sedan. Och ja, det är verkligen fortfarande lika viktigt. Titeln och meta-beskrivningen är något av det viktigaste att optimera.
Läs mer