SEAB först ut på Litium 7

Den 24 oktober släppte Litium sin allra senaste version, Litium 7, under ett fullsatt kund- och partnerevent i Stockholm. Bara några veckor senare kunde vi lansera den första sajten i Sverige på denna rykande, färska plattform.

E-handelslösning för Sveriges ledande distributör inom bilvård

I höstas fick vi förtroendet från SEAB, Nordens ledande distributör inom bilvårdsprodukter, att utveckla deras nya e-handelslösning. Lösningen baseras på Litium och lansering sker stegvis.

Under hösten har vi arbetat intensivt med framtagningen av första lanseringen och under förra vecka kunde vi låta nya SEAB.se få se dagens ljus för första gången. Fokus har varit att skapa en modern, lättanvänd plattform med produkterna i fokus. 

Efter nästa fas, med planerad lansering efter nyår, kommer fullständig e-handelsfunktionalitet för B2B att lanseras.

Utveckling och beta-testning i symbios

Parallellt med detta projekt har vi på Motillo även deltagit i Litiums beta-testningsprogram, där vi har utvärderat och granskat den senaste versionen - Litium 7 - i sömmarna. Tack vare detta arbete har vi fått ett försprång för att kunna basera SEAB.se på denna rykande, färska version. 

Nyheter i Litium 7

Ett helt nytt CMS

Den stora nyheten i Litium 7 är ett helt nytt CMS (Content Management System), som gör e-handelsredaktörer och marknadsförare helt nya möjligheter att skapa säljande innehåll. Med hjälp av ett flexibelt system av så kallade Block så kan redaktören genom "drag-and-drop" addera fördefinierade typer av innehåll, såsom produktlistor, banners eller puffar. Endast fantasin sätter gränserna för hur startsida eller landningssidor kan utformas.

Litium introducerar Marknad som nytt begrepp

En annan nyhet är att språk numera hanteras inom ramen för samma webbplats och inte som separata webbplatser. Istället är det ett nytt begrepp, "Marknad", som styr vilket innehåll och vilka produkter som är synliga för besökare från olika länder. Det kan låta som en mindre skillnad, men i praktiken är detta ett stort steg mot att driva en e-handel effektivt på olika marknader. 'Ett litet steg för dig som e-handelsredaktör, men ett stort steg för din e-handel', skulle vi kunna sammanfatta det som. 

Nyfiken? Besök SEAB.se idag!

Employee image
Nyfiken på vad vi kan göra för dig? Hör gärna av dig så berättar vi mer om hur vi jobbar med våra e-handelsuppdrag.

Fler intressanta artiklar

Attributionsmodeller över olika plattformar gör analysarbetet komplextMotillo Knowledge
Attributionsmodeller över olika plattformar gör analysarbetet komplext
I dagens marknadsföringslandskap är det viktigt att kunna mäta och förstå effektiviteten av annonsering. När det gäller annonsering på sociala medier och SEM finns det olika attributionsmodeller som används.
Läs mer
En månad kvar med Universal Analytics - 1 av 10 e-handlare har fortfarande inte GA4Nyhet
En månad kvar med Universal Analytics - 1 av 10 e-handlare har fortfarande inte GA4
Vi har tagit tempen på drygt 100 av Sveriges största e-handlare för att se hur många som är redo när Universal Analytics släcks ner.
Läs mer
Cristoffer Gustafsson går från exjobb till anställningNyhet
Cristoffer Gustafsson går från exjobb till anställning
Under våren har Cristoffer gjort sitt exjobb på Motillo, ett exjobb som visade sig bära frukt.
Läs mer