Motillo Growth Team skapar tillväxt för Childrens House

Hösten 2021 fick Motillo uppdraget att ta hand om Childrens House e-handel vad gäller vidareutveckling. I samband med det kopplades även Motillo Growth Team in för att optimera webbplatsen sökmotor- och konverteringsmässigt. 

Childrens House har förutom e-handel också två fysiska butiker i Umeå. Företaget är sprunget ur Barnens Hus som startade på 90-talet och hade flertalet butiker runtom i Sverige. Idag är Childrens House fristående och drivs av Simon Nordberg som varit med sedan Barnens Hus-tiden i slutet av 90-talet. I sortimentet finns leksaker, babyprodukter, bilstolar, barnvagnar, sällskapsspel - i stort sett allt som hör barndom och föräldraskap till. 

För många mindre till mellanstora e-handelsföretag är det svårt att ha all kompetens inhouse, så är även fallet för Childrens House. De två butikerna i Umeå kräver mycket av det vardagliga fokuset och det är svårt att hinna ge e-handeln lika mycket uppmärksamhet.  

- Vi kan barnprodukter och vi kan sälja men vi vet inte hur man sätter upp annonsering på Google och sociala medier, eller hur man ska göra med pixlar och sånt. Motillo tar hand om sånt och det frigör mycket tid för oss. De hjälper oss att utvärdera vart vi ska lägga marknadsbudgeten och har belägg för sina rekommendationer. Vi har nyligen börjat sälja via CDON Marketplace och det beslutet togs tillsammans med Growth Team, säger Simon.

Tack vare att vidareutvecklingen av e-handeln också ligger hos Motillo så behöver inte Childrens House ha flera kontaktpersoner hos olika leverantörer. Det gör att det går smidigare att utföra både mindre och större lanseringar, där CDON är exempel på det sistnämnda.

Avgörande vilka personer vi jobbar med

Många byråer har liknande kompetens men för oss är personerna som vi jobbar med avgörande. Vi vill jobba med människor som sätter sig in i vår verksamhet, är proaktiva och ser till helheten. Det har vi fått med Motillo.

Simon Nordberg Ägare, Childrens House
Quote symbol

Motillo som helhets-partner underlättar

Simon är ishockeytränare på fritiden och drar många paralleller mellan utmaningarna inom idrott och företagande:

- Du kan inte träna på samma sätt hela tiden, du måste utvecklas. Har du ingen bra partner att träna med, som också utmanar dig, så är risken stor att du misslyckas. Det funkar på samma sätt med träning som det gör för oss med Growth Team. De analyserar och utvärderar allt vi gör och ser till helheten. De är våra personliga tränare helt enkelt.

Troels Poppe leder Growth Team och jobbar själv operativt med många delar som rör Childrens House:

- Samarbetet med Simon och teamet på Childrens House fungerar riktigt bra! Förutom att vi har ett större möte varje månad där vi går igenom resultat och åtgärder framåt så stämmer vi ofta av för att hela tiden ligga i framkant och snabbt kunna ta action. Det är riktigt kul att se vad vårt arbete genererat hittills vad gäller trafikanskaffning och konverteringar, avslutar Troels.

Låt oss skapa något bra tillsammans. Hör av dig!

Motillo. Expanding your online business.

Kontakta oss