Användarens upplevelse är det som driver vår designprocess
För att säkerställa en bra leverans har vi en stabil designprocess, där användaren står i fokus, som stöd i våra projekt. Observera att den endast är ett stöd och inget som är hugget i sten eftersom att arbetet med design sällan är en helt linjär process.
- Research av behov och målgrupp
Förstå vad och för vem vi ska designa. Vi tittar på syften, KPI:er, konkurrenter och målgrupp. Ofta utgår vi ifrån en Growth Audit. - Kreativt stadie
Vi brainstormar, testar koncept, skapar moodboards och tar fram olika designspår. - Validering
Vi testar designen och samlar in feedback. - Förbättra och färdigställ
Baserat på tester och feedback färdigställer vi designen.
Det kan krävas flera iterationer innan designen är färdig för att implementeras. Och även efter att ett projekt är lanserat så kommer det krävas löpande förbättringar. Målet är alltid att ha nöjda användare som kommer tillbaka till er e-handel för att handla mer.